Galaxie Team
GALAXIE
Josef, úterý 19.3.2024, 11:39:31
17.11.2007
Assassin´s Creed (preview)

Assassin´s Creed (preview)

Altair už na konzolích začíná vraždit, ale na PC začne až začátkem příštího roku. Pojďme se podívat na pár zajímavostí...
 

Všude samé preview, interview, novinky, ale kdo to má pořád číst? Jen se přiznejte, koho z vás baví číst sto padesát článků věnujících se jedné hře, když se dozvíte maximálně dvě nové a pro vás zajímavé věci (z nichž jedna je datum vydání). Mě to také nebaví a místo toho, abych sepsal další nudné preview, připravil jsem bodový seznam obsahující 9 věcí, které jste možná o Assassin’s Creed nevěděli (thx to australian kotaku).

Pokud chcete být dobrý zabiják, musíte chodit

Patrice Desilets, creative director Assassin’s Creed, říká: „Dobří assassini jsou také výbornými chodci.“ Vím, že to zní divně, ale je to pravda. Běhání, skákání a lezení po zdech na sebe přitahuje pozornost. A lidí jsou pozorní. Uvidí-li vás, začnou si povídat o podivném chlapíkovi, který leze po střechách budov, skáče z kostelních věží a dělá samé nenormální věci. Stráže si vás díky tomu všimnou také a dají si na vás pozor. Útěk po splnění úkolu se stane horším, jelikož strážní budou vědět, že to udělal ten samý chlápek, který před hodinou pozoroval město pěkně z výšky 50 metrové věže.

Assassin’s Creed můžete hrát bez HUDu

V prvé řadě by ale bylo dobré zjistit, co vlastně HUD je. Takových lidí, kteří se s tímto pojmem ještě nesetkali, mnoho není, ale přece. HUD znamená Heads-Up Display, což vám ale stejně nic neřekne. V praxi se s ním setkáte v každé hře, jedná se totiž o všechny ukazatele, nacházející se na herní obrazovce. Mapa, výběr zbraní, ukazatel zdraví – to všechno je součástí HUDu a toto všechno si také můžete v Nastavení vypnout. Assassin’s Creed bylo původně vyráběno bez všech těchto pomocných, ale někdy zároveň i otravujících, serepetiček.

Altairův americký přízvuk není chyba

Z videí to moc patrné není, Altair toho moc nenamluví, ale když už jedno dvě slova prohodí, můžeme v jeho hlase rozpoznat jasný americký přízvuk. Ubisoft vyvrátil fámu, že při výběru dabéra udělali chybu, že měli vybrat někoho s italským nebo francouzským přízvukem. „O chybu se nejedná, ale více toho nemůžeme prozradit. Vše prozradí až příběh.“

Mapa je postavena z Lega

V Ubisoftu zvolili zajímavý systém pro ulehčení designování velkých měst, reálně zpracovaných podle historických dokumentů. Damašek, Jeruzalém a další města jsou postaveny z Lega. Představte si jeden dům jako kostku Lega, můžete s ní rotovat, změnit umístění během několika málo pohybů. Pro designéry to má obrovské plus, protože když něco nefunguje tak, jak by mělo, nemusí opravovat celý blok domů, ale jen posunout pár kostek.

Sbírání vlajek

Ve hře narazíte na vlajky, které zde nejsou pro nic za nic. V okolí každého města je rozmístěno celkem 420 vlajek. Pokud jednu z nich seberete, doplní se Altairovi zdraví na maximum a hra se uloží, ovšem jen pokud zrovna není pronásledován strážemi. V tom případě má smůlu.

Vojáci sháněli pomoc

V raném stádiu hry obyčejní řadoví vojáci měli naprogramováno (kromě samotných bojů) také shánění pomoci. Kolem Altaira se krátce po vykonání assassinace shromáždí tři templáři. Vědí, že nemají sebemenší šanci, a proto jeden z nich odběhne pro další kamarády, zatímco zbývající dva se pokusí Altaira zdržet a pustí se s ním do souboje. Tato vychytávka ale tak rapidně zvýšila obtížnost hry, že musela být z finální verze vypuštěna.

Assassin’s Creed dokážete dohrát za 9 hodin… jste-li superman

Obyčejný hráč, který splní všech 25 primárních a 75 sekundárních úkolů, uvidí závěrečné outro s titulky za 25–30 hodin. Jeden z Ubi testerů dokázal dokončit hru na 100% za 8 a půl hodiny, což je současný rekord. Udělal to zejména díky tomu, že si na herní mapě změřil vzdálenosti mezi jednotlivými questy a vybral co nejkratší cestu mezi nimi.

Vylepšování postavy

Assassin’s Creed není jen obyčejnou mlátičkou. Nachází se v něm i prvky RPG. V každém pořádném RPG dostáváte za plnění úkolů zkušenosti, a jednou za čas postoupíte o úroveň výš. Tady se jim říká „ranky“ (hodnost) a nemáte z nich jen dobrý pocit, ale i hmatatelná vylepšení. Kupříkladu na 7. ranku získáte speciální pohyb, jenž umožní něco podobného, co předvedl Neo v prvním Matrixu. „Něco tak rychlého jsem neviděla,“ řekla tehdy Trinity, když se Neo dokázal vyhnout letícím kulkám. Něco podobného naleznete i zde, jen místo kulkám z Beretty budete uhýbat šípům a šipkám. Na 9. ranku se zase zvýší nosná kapacita vrhacích dýk z 5 na 15.

Assassin’s Creed a knihy

Knižní vydavatelství PocketBook si kdysi koupilo práva na knižní trilogii věnovanou křižáckým zabijákům. Pověřili spisovatele Stevena Barnese, aby všechny knihy napsal. Ubisoft si ale po prodeji práv vymohl, že knihy musí odsouhlasit také oni. Nedávno upozornili PocketBooks na to, že musí odstranit všechny nevhodné texty, týkající se Izmaelitské sekty. Najali si proto speciální experty, kteří se tímto úkolem zabývali a texty vymazali. Výsledný produkt byl ale takový brak, (slovy PB „sračka“) že své rozhořčení dali najevo tím, že celou trilogii zrušili. To zrovna dvakrát nepotěší, když už dvě ze tří knih byly prakticky hotové a mohly jít do tiskárny.


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Assassin's Creed (preview) (0 komentářů)
© Copyright 2003 - 2024 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132