Americký zpěvák a hudebník Beck (vlastním jménem
Beck Hansen) pochází z Texasu a začínal jako
písničkář. Dodnes je to na jeho tvorbě poměrně dobře
znát. Kritika mu před mnoha lety předvídala na folkovém
poli slávu. Měl být novým mladším Bobem Dylanem,
prostě takovým uznávaným písničkářem konce 20. a
začátkem 21. století. To se ale nestalo, Beck si se šel
svojí vlastní cestou až přišel do roku 2005. Jeho
první deskou u velké firmy byla Mellow Gold, kde se
objevil velký hit Loser a tím se perfektně nastartovala
jeho kariéra. Odelay vydal o dvě léta později a sklidil
úspěch ještě větší, o čemž svědčí prodejnost
i různá ocenění. Deska Mutations z roku 1998 byla
načichlá bluesem a zasmušilým folkem, Midnite Vultures
(1999) byla taková šťastná roztančená funková nálož
a předposlední deska Sea Change (2002) se dostala na
o hodně méně pozitivní vlnu, což jsem rozhodně
uvítal. Před více než půl rokem vydal Beck svoje album
Guero, kde se vracel k šedesátým létům a také bylo
řádně nasáklé latinskými rytmy. Toto album se později
rozhodl nechat zremixovat a výsledek tu stojí teď před
námi. Svými pracemi na album přispěli například Air,
Boards Of Canada, Diplo, Ad-Rock z Beastie Boys nebo John
King z Dust Brothers, stačí se podívat na tyhle jména a
máme jasný příslib kvality.
Remixy jsou zde vždy na obstojné úrovni a nikdy se
nezvrtávají v nekonečnou nudu jako se to stává
u jiných remixovaných alb. Všechny skladby dostali
určitých změn, některé více, jiné méně, některé
skladby dostali rovnou i nový název. Ghost Range (E-Pro)
dostalo mírné obroušení hran a takový exotičtější
nádech pomocí přidaných zvuků. Que Onda Guero dostalo
ještě radostnější nádech, takový žhavý
bezstarostný karneval. Hitovka od minule dostala klavírní
nádech a monotónní ploché bicí a několik
elektronických zvuků, díky téhle kombinaci je remix
ještě lepší než původní verze.
Heaven Hammer
(Missing) díky rozpoznatelné práci Air, dostala silný
smutný melancholický nádech, opakující se zvuk bicích,
smyčců a ozvěna Beckova hlasu udělala svoje. Shake Shake
Tambourine (Black Tambourine) je rozený hip-hop, které od
Becka klidně snesu, i když normálně hip-hop a rap
nesnáším. Terremoto Tempto (Earthquake Weather) mě
pobavil svým rozsekaným zpěvem a taky svým zvukem.
Ghettochip Malfunction (Hell Yes) pokračuje po lajně
hip-hopu a rapu, oproti své původní podobě se nedočkal
mnoha změn, kromě méně čistého zvuku díky přidání
různých efektů. Broken Drum od Bords Of Canada je plný
pozpátku složených či rozložených zvuků, hutné basy
a zajímavě znějících bicích, to vše dohromady
působí velmi kouzelně až jako z nějakého snu,
perfektní atmosférická píseň. Scarecrow, kde se remixu
ujmuli hip-hopeři El-p patří mezi další perfektně
zvládnuté prácičky. Wish Coin (Go It Alone) se nese
v podobném duchu a stylu. Farewell Ride začíná změtí
různých zvuků, Beckův hlas není moc slyšet, to bylo
záměrné a plně si můžeme vychutnávat zvukové
experimenty. Rental Car je mírně šílená, vložením
těch vtíravých zkreslených hlásků, které se sem tam
objevují. Emergency Exit je bezstarostná odvazovka, která
připravuje na konec desky. Poslední Clap Hands je plná
bubnů a Beckova sympatického rapu.
Již původní verze alba byla dobrá, ale remixované album
je ještě lepší než to původní, je takové živější
a neztratilo ten svůj perfektní latinsko-americký
nádech. Beck udělal správné rozhodnutí, když se
rozhodl nechat album remixovat.
Zpěvák: Beck
Album: Guerolito
Délka: 54:11
Hodnocení: 85 %