Galaxie Team
GALAXIE
Teodor, pondělí 23.10.2017, 17:18:45
6.6.2005
Brothers In Arms: Road To Hill 30

Brothers In Arms: Road To Hill 30

Vývoj "bratrů ve zbrani" sleduji již téměř rok, protože od prvních screenshotů a trailerů se mi tato hra velmi zamlouvá. FPS z prostředí druhé světové války jsou moje parketa, takže opatření této hry pro mě bylo samozřejmostí.
 

Vývojáři z Gearbox Software mají spoustu zkušeností s hrami, což je i na tomto dílku patrné od prvních vteřin strávených v menu. Po nastavení nejnutnějších věcí jako je nakonfigurování ovládání a nastavení obrazu/zvuku se můžeme vrhnout do hry.

První mise ve mně zanechala dost špatný dojem, odehrává se totiž v zákopu, na který útočí velká přesila Němců a vaší povinností je zemřít. Na konci hry se ale dozvíte, co to mělo znamenat. Hned s druhou misí se dostáváte do hry a vlastně slouží jako povinný trénink, bez kterého by si málokdo později ve hře škrtal. Po absolvování několika úvodních scénářů vám velitel svěří prvního vojáka spolubojovníka, který bude plnit vaše rozkazy. Tímto se posouváme k nejdůležitější fázi hry, kterou je taktický postup v misi. Zezačátku, když máte menší počet vojáků, to ještě není tak nutné nějak hodně taktizovat, ale jakmile dostanete pod křídla dvě skupiny po třech vojínech, začíná jít do tuhého. Vojákům dáváte rozkazy pomocí pravého tlačítka myši a několika kláves. Celý systém je výborně promyšlen a je až neuvěřitelně jednoduchý a funkční. Podržením pravého tlačítka myši se na obrazovce objeví kolečko značící cíl zvoleného vojáka/skupiny a dále stačí jen pohybem myši určit, kam se má voják/skupina vydat a pravé tlačítko následně pustit. Geniální, jednoduché a přitom velmi zábavné! Při hře jsem ještě hodně využíval klávesu shift, která implicitně slouží k příkazu "Následujte mě!".


Aby se dal tým dobře takticky využívat, musí k tomu být uzpůsobená umělá inteligence spolubojovníků. Na tomto poli se podle mě "Gearboxáci" docela vytáhli, protože až na drobné kolapsy jsem byl s týmem spokojen. Při přesouvání se kryjí za překážkami, jakmile spatří nepřítele, hledají nejlepší místo k úkrytu a následné palbě, poměrně přesně střílejí a nenechají se zabít lacino. Pár chyb se ovšem také najde a jako největší bych asi viděl "nebojácnost granátu". Pokud vaší "četě" spadne granát přímo pod nohy, zůstanou stát a čekají, až jim výbuch pocuchá fasádu. Nejvíce to potěší v momentě, kdy zabíjíte posledního německého vojáka a on vám tímto způsobem vyřadí dvě třetiny týmu. Celkově jsem ale byl s týmem v devadesáti procentech situací spokojen a většinou mě dokázal podržet i v zdánlivě neřešitelných situacích.


Ve hře se setkáte také s těžkou bojovou technikou, tedy s tanky, které jistě do každé války neodmyslitelně patří. Jakmile máte k dispozici tank, je postup misí o hodně snazší, dokud ovšem nenarazíte na nějaké chytráky s protipancéřovými střelami. To je pak totiž tank rychle na maděru. Dokud si ale budete hlídat dění na bitevním poli, můžete obrněnce využívat jako skvělý pohyblivý úkryt. Pro lepší rozhled autoři do hry implementovali tzv. "velitelský mód", který přesune kameru vysoko nad zem a můžete tak zkoumat poměrně detailně současnou situaci. Podle mě výborný nápad, ovšem zpracování nedopadlo zrovna dvakrát dobře. Pohyb kamery je nevyzpytatelný, kdyby byla volná kamera, hned by to působilo mnohem lépe. Taktéž nevidím žádnou výhodu v tom, že se obrazovka zabarví do tmavých odstínů. Ani tyhle dvě chyby ovšem nemění nic na faktu, že jsou situace, kdy se tento mód velmi hodí a usnadní tak další postup v misi.


Brothers In Arms obsahuje celkem sedmnáct misí, což není vůbec špatné číslo, mise samotné jsou ale poměrně krátké a dokončení celé hry zkušenějším hráčům nebude trvat déle než patnáct hodin na střední obtížnost. Už toto nastavení je ale poměrně tuhé, protože nepřátelé mají relativně přesnou mušku a každé laciné vystavování vás nebo vašich týmů bude patřičně potrestáno. Situaci ještě stěžuje způsob ukládání hry, který je řešen pomocí checkpointů, tedy hru si sami neuložíte. Naštěstí ale autoři mysleli i na zápory tohoto systému, takže když se hra nečekaně uloží a vy máte minimum zdraví, není vše ještě ztraceno. Jakmile nahráváte jednu a tu samou pozici potřetí, hra vám dá možnost kompletně vyléčit celý tým a pokračovat. Takové řešení jistě ušetří spoustu nervů. Jako jediný výraznější zápor se mi jeví nevyvážená obtížnost. Poslední tři mise se mi zdají příliš těžké i na nastavení střední obtížnosti a nechtěl bych je dělat na nejtěžší možnost.


Technická stránka hry je velmi rozporuplná. I když autoři do hry stačili implementovat poměrně novou technologii HDR (High Dynamic Range - prakticky se jedná o práci se světlem - velmi zjednodušeně řečeno jsou to techniky osvětlování a složitěji vykreslované stíny), tak se mi zdají některé textury nedetailní a celkově grafika nepůsobí zrovna dvakrát nejlépe. Na mé konfiguraci (AXP >3200+, 768 MB RAM, GF6600GT) byla hra tak tak hratelná na nastavení 1024x768 a vysoké detaily. Rozhodně by ale mohla běžet mnohem lépe, jenže na optimalizaci v dnešní době prostě není čas. Zvuky se mi naopak dost líbily a i hudební doprovod nebyl vůbec špatný. Akorát dabing nevyšel úplně podle mých přestav, protože se dabéři občas netrefí přesně postavám do pusy, jak se tak říká.


Suma sumárum tady máme velmi povedenou taktickou akci z prostředí druhé světové války, která ale mohla dopadnout ještě o fous lépe. Jednak mohla být určitě delší, lépe optimalizovaná a také nadabovaná. Drobné chyby v AI se dají opravit patchem, takže možná se ještě dočkáme nějakých vylepšení i na této stránce. Pro fanoušky válečných FPS akcí nutnost, pro ostatní příjemná zábava na pár večerů.

Název: Brothers In Arms: Road To Hill 30
Typ: Taktická FPS
Minimum: CPU 1GHz, 512 RAM, G4Ti a lepší
Doporučeno: CPU 2GHz, 1GB RAM, GF FX 5700
Výrobce: Gearbox Software
Distributor v ČR: Playman
Multiplayer: Ano
Web: www.brothersinarmsgame.com
Hodnocení: 85%


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Brothers In Arms: Road To Hill 30 (0 komentářů)
Příspěvky vyjadřují názor jejich autorů a redakce tohoto serveru nenese odpovědnost za jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Nepřijatelné jsou hlavně urážky, vulgarismy, rasismus, nevyžádaná reklama a příspěvky, které nesouvisejí s tématem článku.
© Copyright 2003 - 2017 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132