Galaxie Team
GALAXIE
Dana, pondělí 11.12.2017, 12:29:24
1.7.2008
Megapreview: Call of Duty 5: World at War

Megapreview: Call of Duty 5: World at War

Slavná válečná série Call of Duty se po úspěchu čtvrtého pokračování s podtitulem Modern Warfare přesouvá opět do tuhých bojů druhé světové války. V našem obsáhlém preview odhalujeme první informace!
 

Po velkém úspěchu posledního dílu ze série Call of Duty by snad každý očekával, že pokud bude oznámen další díl, nedostane jej na svědomí nikdo jiný než pracovití kluci z Infinity Ward. Vydavatelský gigant Activision na to má však odlišný pohled, tudíž se k sérii vrací studio Treyarch, které předtím vytvořilo především ryze konzolový díl této série (Call of Duty 3), jenž se nesetkal s takovým úspěchem, jaký se předpokládal. Doufejme tedy, že se ze svých chyb jedině poučili a tentokrát nedostaneme jen slabý odvar z intenzivní akce, kterou série Call of Duty z dílen Infinity Ward vždy nabízela. Hned v úvodu nelze neprozradit, že Call of Duty 5 s pevně daným podtitulem World at War (ehm… čekali bychom ho malinko originálnější, ale co už…) se objeví i na našem milovaném PCčku!

Návrat do druhé světové války

Dle slov tvůrců nejsou vody druhé světové války prý ani zdaleka vyčerpány, tudíž se do nich opět v pětce zatouláme. Ovšem prožijeme si naturalistické boje v neohraném Pacifiku s nelítostným japonským nepřítelem, který si nebere nikdy servítky (mno, spíše zajatce…). Tato válečná kulisa přeci jen ve hrách nebyla zrovna mnohokrát ztvárněna, snad jen v Medal of Honor: Pacific Assault. Avšak tam se moc nevyznamenala, což můžeme pokládat za vcelku slušnou výhodu. O to, aby tyto boje byly ztvárněné co možná nejrealističněji se starají přizvaní veteráni, kteří rádi vývojářům zodpovídají jejich možné i nemožné otázky. Dle traileru lze vyvodit závěr, že Call of Duty 5 bude rozhodně nejbrutálnějším dílem ze série, avšak jestli to bude dobře či nikoliv, se dozvíme až po zahrání.

 

Jelikož se již nesetkáme s nacistickým nepřítelem, jako tomu bylo v minulých dílech, budeme nuceni se podřídit novým taktikám japonských protivníků. Ačkoliv budeme třeba i v několikanásobné přesile, Japonci nikdy nesloží jen tak zbraně, nýbrž se vždycky s plným nasazením pustí do dalších útoků, i když bude jejich bojeschopnost značně ochabovat. V příběhové lince nás tak čeká několik malých i velkých překvapení, čímž by se měla hra přesunout do odlišného rozměru. Na linearitu tedy můžeme s poklidem již teď zapomenout, ale o bezhlavé postupování jednou možnou cestou půjde opět. Nuže, zatím se to dobře poslouchá, snad se již brzy objeví trailer na popisované téma (že by na E3?).

Japonci s důvtipem

Skripty jsou nepostradatelným aspektem série Call of Duty a bylo by poněkud divné, kdyby si své místo nenašli i ve World at War. I tyto projdou menší renovací, přestože se s nimi budeme setkávat ve stále stejných načasováních. Nejlépe si to ukážeme asi na příkladech – zdánlivě mrtví nepřátelé, které bez potíží přejdete, nás po pár okamžicích znenadání atakují. Jak fikané. Nebo jiný případ – japonský sniper si vyleze na palmu, aby na nepřítele lépe viděl. Jakmile se objeví první neodkrytý Američan, v klidu zamíří a vystřelí tak, aby ho na jeden zásah kulka nezabila. Vědí totiž, že pro zraněné brzy přiběhnou jeho „bratři ve zbrani“, tedy jen další snadné terče. Na tento aspekt kladou vývojáři největší důraz, protože jsou dost dobře obeznámení s tím, že se jedná o vůbec to nejlepší na Call of Duty. Řídí se zkrátka pravidlem, že kvalita má několikanásobně převyšovat kvantitu a my s nimi nemůžeme nesouhlasit.

 

V minulosti jsme si vždy zahráli za dva nebo více vojáků, což zůstane neporušeno i v CoD 5. Vedle výše popisované kampaně za Spojence si zastřílíme i za rudé Rusy, přičemž jejich kampaň má být zaměřena především na velké tažení do samotného srdce Třetí říše, do Berlína (o čemž se můžete přesvědčit na přiložených artworcích), nicméně je velmi pravděpodobné, že to nebude ani zdaleka všechno. Ve hře se ale objeví kampaň ještě jedna – za samotné Japončíky. CoD 5 tedy nabídne poprvé v sérii kampaň za „špatnou“ stranu, avšak jestliže půjde změnit historii, tvůrci neprozradili (co není, může být, ne?). Jsme tedy nuceni jedině spekulovat.

Nelítostný plamenomet

Ano, své místo si pochopitelně najdou i nové zbraně. Asi tou nejzajímavější bude nelítostný plamenomet, jenž Američanům v tomto konfliktu velmi usnadnil práci. Kdykoliv jej budete používat, změní se razantně styl hraní. Jelikož s ním nelze sprintovat, shromáždí se vždy kolem vás grupa počítačem řízených spolubojovníků (s nově upgradovanou umělou inteligencí), aby vás za každou cenu ochránila. Pro snipery je totiž takový plamenometník lákavým cílem a pokud by se trefil přímo do plamenometu, nevyletěl by do povětří jen jeho nositel, ale všichni vojáci v okolí několika metrů. Jistě, nechrlý oheň do nějaké velké dálky, ale pokud se dostane dostatečně blízko, dokáže nadělat pěknou paseku. Ke všemu ještě s ním ve hře bez potíží zapálíme jakýkoliv ve skutečnosti hořlavý materiál. V CoD 4 jsme se setkali s novinkou, že jsme mohli bez potíží prostřelit zeď, avšak teď bez velkých problému lze zničit dobře mířenou raketou z bazuky zeď, dům, ploty, atp.

 

V novém pokračování Call of Duty si rovněž užijeme podstatně více vehiklů, což je dle mého jedině dobře, nicméně nikdo tady nemluví o inspiraci z Battlefieldu. Do vehiklů si nenasedneme kdykoliv se nám zachce, nýbrž vše bude dopředu naskriptováno (jako vždy). Proletíme se tedy v letadle, projedeme se tankem a vyloučená není ani loď či ponorka. Aby zážitek ze hry byl ještě lepší, tvůrci si sehnali originální exempláře všech vozítek k nafocení a následovnému snadnému převedení do hry a tak nám prý spadne čelist až na klávesnici, poté co uvidíme ony precizně vymodelované interiéry všech dopravních prostředků. Inu, tvůrci ze Treyarch bezpochyby vědí, jak hráče na svou hru nalákat a my novináři jim to baštíme taky.

Kooperativní mód

Velkou předností série Call of Duty vždy byla, je a bude hra po síti. Bylo by minimálně zarážející kdyby si své pomyslné místo nenašla i v novém pokračování, což se z pochopitelných důvodů samozřejmě nestane. Opět se tedy setkáme s klasickými módy, jimiž máme na mysli především Deathmatch, Team Deathmatch, Search and Destroy, Capture the Flag a tak podobně. Dojde však i na zajímavé změny, a sice takové, že si poprvé v sérii budeme moci projít singleplayerovou kampaň v kooperativním módu, což je v dnešní době poněkud v módě. Co to ale znamená pro hráče samotné? V kooperativném módu budeme muset styl hraní razatně pozměnit, neboť budeme mít více možností, jak pokračovat kupředu. Zatímco normálně bychom bezhlavě nabíhali před kulomety, v kooperativním módu nás pěkně ze zákrytu může krýt kamarád s odstřelovačkou v ruce. Na tuto novinku se nám již teď sbíhají sliny.

 

Pakliže jste se ještě před samotnou četbou pokochali okolními obrázky a nyní nevěřícně kroutíte hlavou, vězte, že Call of Duty: World at War rozhodně neběží na nějakém nejmodernějším grafickém enginu. Tvůrci si totiž vypůjčili engine z předchozího dílu (Modern Warfare) a „vytřískali“ z něj opravdové maximum. Ve hře si tudíž užijeme ještě o něco lépe zpracovanou vodu, nad jejíž hladinou se budou nádherně odrážet paprsky rozpáleného slunce a rovněž i brilantněji vypadající výbuchy a oheň celkově. I celková detailnost předmětů se pohnula k lepšímu, takže ve tvářích spolubojovníků rozeznáme jejich momentální pocity, nicméně autoři nechtějí zapomenout na jedince, kteří nevlastní nejmodernější stroje… Inovovaný engine ovšem lahodí oku nejlépe v pohybu. To můžete posoudit klidně sami, poněvadž součástí tohoto článku je i vůbec první oficiální trailer, jenž má něco málo přes minutu.

Jaký z toho máme pocit?

Tedy, Call of Duty: World at War na nás působí… (reklama) jak?… oslnivě! Již teď se nemůžeme dočkat, až se zase proběhneme po (tentokrát rozpáleném) bojišti a vystřílíme při tom nejméně několik stovek Japončíků, až vezmeme do rukou poprvé plamenomet a bez výčitek z nich naděláme škvarky, až si nasedneme do jakéhokoliv dopravního prostředku ztvárněného dle skutečnosti… Je toho opravdu dost a kdybychom měli ve vyjmenování i nadále pokračovat, určitě by to vystačilo na román. Nemůžeme si ovšem odpustit trochu té skepse, protože i když tvůrci tvrdí, že Call of Duty 5 je jejich poslední a nejlepší díl ze série, který vytvoří, může to s ním dopadnout podobně jako se třetím pokračováním. Call of Duty: World at War se pak na pultech obchodů objeví již na konci tohoto roku a to jak na konzole nové generace (PlayStation 3 a Xbox 360), tak i na PCčko, Wii a Nintendo DS. Držíme palce i na nohou!

Call of Duty: World at War
Žánr akce
Platforma PC, Xbox 360, PS3, Wii, Nintendo DS
Výrobce Treyarch
Vydavatel Activision
Vydavatel v ČR CD Projekt
Oficiální stránky zde
Datum vydání konec 2008
Těšíme se na nová bojiště, na plamenomet v akci, na intenzivní přestřelky…
Bojíme se linearity, větší brutalita nemusí být jen kladným přínosem
Index očekávání 95%

pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Megapreview: Call of Duty 5: World at War (0 komentářů)
Jméno:E-mail:
Předmět:
Text:
Kontrolní otázka: 7 + 7 =
Tip: Nechcete stále vyplňovat své údaje a kontrolní otázku? Zaregistrujte se. Pokud již svůj účet u nás máte, přihlašte se.
Příspěvky vyjadřují názor jejich autorů a redakce tohoto serveru nenese odpovědnost za jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Nepřijatelné jsou hlavně urážky, vulgarismy, rasismus, nevyžádaná reklama a příspěvky, které nesouvisejí s tématem článku.
© Copyright 2003 - 2017 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132