Vojtěch, úterý 23.4.2024, 18:38:35
14.10.2005
Dungeon Siege 2 (recenze č. 1)

Dungeon Siege 2 (recenze č. 1)

Legendární akční RPG opět mezi námi. Lepší než první díl? Rozhodněte sami. Tentokrát však budete vtaženi do hry nejen příběhem, ale i grafikou a atmosférou.

Mezi hráči počítačových her jsou RPGčka a dungeony velmi oblíbené. Zvláště oblíbená byla hra Dungeon Siege, ve které jste zachraňovali svět zvaný Aranna. Oproti jedničce si příběh druhého dílu vzala na starost Susan O'Connor, která má na svědomí např. také příběh StarWars Galaxies. I tentokrát budete bloudit po fantastickém světě Aranna plném různých hodných i zlých stvoření. Celá kampaň je rozdělena do tří aktů - v prvním budete putovat lesy ostrova Greilyn, ve druhém se budete souženi žízní plahočit vyprahlou pouští Azunit a v posledním, třetím aktu, navštívíte spálenou zemi samotného Valdise. V Dungeon Siege 2 musíte dát dohromady Azunaiův štít, protože jenom s jeho pomocí můžete zlomit moc padlého prince Valdise a jeho čarodějů. V Aranně se objevil záhadný mor, který mění všechny živočichy na Valdisovi spojence, takže to budete mít docela těžké. Hned po zapnutí hry si vyberete svoji postavu (rozhodovat se budete mezi univerzálním člověkem, mrštnou dryádou, silným obrem a chytrým elfem). Podle mě je nejlepší hrát za elfa, protože je docela silný, ale také rychlý a dost vydrží (to však také záleží na použitém brnění). Můžete také upravit vzhled vaší postavy (změnit tvar obličeje, barvu kůže a vlasů, změnit pohlaví, přiřadit jméno…). Poté zhlédnete perfektní intro, které vás naprosto vtáhne do děje. Ve hře najdete spoustu dalších filmečků, ale ty už jsou „jen“ v in-game enginu.

V kampani najdete asi třicet hlavních a čtyřicet vedlejších úkolů. Na jejich splnění byste asi sami těžko stačili, proto můžete k sobě do družiny vzít dalších pět postav. Pokud budete hrát opravdu pořádně (vyhledávat vedlejší úkoly atd.), za 50-70 hodin byste měli mít hru dohranou. Já jsem na většinu vedlejších úkolů kašlal (a to jsem neměl chřipku :-)), a proto jsem hru proletěl asi za 35 hodin. Záleží tedy na každém, jaký styl hry zvolí. Protivníky můžete zabíjet zbraněmi na blízko (meč, dýka, sekera), na dálku (luk, kuš) a také různými kouzly. V závislosti na zvoleném stylu boje se vaše postava vylepšuje (zvyšuje se vám síla, brnění, útok, inteligence). Aby jste se ale mohli naučit nové kouzlo či používat novou zbraň, musíte předtím dosáhnout požadované úrovně. Za získané body ze zabíjení potvor můžete zlepšovat rychlost útoku, účinnost kouzel atd. Kromě toho můžete ve speciálních svatyních za pomoci čarovné věty zvýšit určitou vlastnost své družiny, nebo například získat schopnost rozmlouvat s duchy.

Po poražení nepřítele z něj někdy vypadne nějaká užitečná věcička (brnění, zbraň, kouzlo, lahvička s uzdravujícím nápojem a manou, peníze atd.). Tyto věci si také můžete koupit ve speciálních obchodech (kromě peněz :), jimi musíte zaplatit!) a nebo je naopak prodat. Ve hře bohužel nemůžete používat save & load taktiku, protože při uložení hry se uloží jen stav vašich postav, splněné úkoly a aktivované teleporty (brána, pomocí které můžete překonávat velké vzdálenosti během pár sekund) a všichni protivníci obživnou. Po načtení hry se objevíte v nejbližším městě. Po zabití se také můžete respawnovat do nejbližšího města. Tak a teď už máte celou hru dohranou, před vámi je finální rubačka. Ano, nyní se utkáte s tím největším zlounem, Valdisem. Ten se domnívá, že je vtělením samotného boha, a tak si se smrtí zatím nedělá starosti, ale už v půlce zuřivého rubání začíná ochabovat a za 20 minut je po něm. No a co by to bylo za RPG, kdy ho nemohlo hrát více hráčů najednou? Ohledně multiplayeru je na tom hra dobře. Máte tři možnosti, jak rozsekat kámoše na dálku. Buď budete hrát přes LAN, nebo hrát anonymně přes internet, anebo se připojíte na GameSpy Arcade server. Celá hra je skvěle graficky i hudebně zpracována. Snad jen ten dabing by mohl být lepší. Nenarazil jsem na žádné chyby, hra vůbec nepadá.

S hardwarovou náročností už je to ale poněkud horší. To, že hra jde spustit na 32 MB grafické kartě je sice pravda, ale že by se netrhala už tak docela pravda není. Na ještě horší „grafice“ hru ani spouštět nezkoušejte, zamrzla by vám už v intru. Já jsem hru spouštěl na CPU 1,06 GHz, 512 MB RAM a 256 MB grafice a sprintovala absolutně plynule na nejvyšší detaily. Kluci v Gas Powered Games (hlavně Chris Taylor, který firmu založil) tedy odvedli dobrou práci. Dungeon Siege 2 je skvěle zpracované pokračování legendárního akčního RPG, které si stejně jako první díl najde mnoho příznivců. Já jsem jedním z nich.

Název:Dungeon Siege 2
Typ:RPG
Minimum:CPU 1 GHz, 256 MB RAM, GF 2 MX 32 MB