Galaxie Team
GALAXIE
Josef, úterý 19.3.2024, 7:53:15
13.11.2006
FuckStory 4: Fuckulta - výroční zpráva 2006

FuckStory 4: Fuckulta - výroční zpráva 2006

Na 4. dílu legendární textové hry jménem FuckStory s podtitulem Fuckulta se pracuje již bezmála dva roky a datum vydání byl stanoven na podzim tohoto roku. V tiskové zprávě, kterou Xagatron a Paranoia-pictures v těchto dnech vypustily, se však dočítáme o dalším odkladu hry, a to na jaro roku 2007. Zároveň nám však přináší informace o aktuálním stavu hry a i nějaké ty screenshoty. Fanouškům by pak určitě nemělo ujít ohlášení vydaní demoverze, kterou mají tvůrci v plánu vypustit tuto zimu. Více už samotní tvůrci hry...
 

Rok se s rokem sešel…

Vážení a milí spoluobčané… Neberte prosím tuto tiskovou zprávu jako pouhou formulaci nic neříkajících vět z projevu poslanecké sněmovny. Máme toho na srdci celkem dost. Sešel se další rok s rokem a na FuckStory s pořadovým číslem čtyři se pracuje již bezmála dva roky. Nebyl tedy náš tým příliš zaskočen, když se ozvala vlna dotazů, která ne vždy byla přátelského rázu. Takže zpráva, která byla původně připravována na zimu byla mírně popostrčena k dnešnímu datu. Začněme však nostalgickou vzpomínkou na počátek léta 2005. Zhruba tehdy proběhly éterem internetu první zprávy o tom, že třetí díl FuckStory nedostane svého právoplatného nástupce… No a pak David narazil na mne. Z nějakého důvodu přišel na to, že bych byl tím pravým pro čtvrté pokračování FS. O tom, že David vybral správně budete muset rozhodnout právě vy. Již na začátku jsem slíbil, že FuckStory je epos, který stvořil David Havlíček a já jej nebudu a ani nechci nijak podstatně měnit. Jedno ale bylo jisté od začátku. Hra bude muset projít tak i tak jistými převratnými změnami. Tak předně se rozmohl na mnohých počítačích WindowsXP, a z předchozích zkušeností s problémy spouštění starších předchůdců bylo tak nějak předně jasné, že textovku bude nutno převést do prostředí oken. Pro mnohé to znamenalo pozitivum, pro ostatní nehoráznou opovážlivost. Tak i tak se ale jednalo o nevyhnutelný krok. Jak byste se cítili právě Vy, kdybyste právě na vašem nadupaném stroji s 64 bitovým Windowsem nemohli spustit FuckStory4? Asi že by to nebylo nic příjemného. První verze enginu byla hotová na podzim 2004 stejně jako první epizoda. Byl tak tedy uzavřen první hlavní milník, podle kterého by jsme se mohli dále orientovat na skutečné názory a požadavky uživatelů. První epizoda byla společně se spouštěcím souborem přeposlána třiceti skalním fanouškům na betatesting.

Jak jsme mlžili…

První epizoda byla důležitá hned z několika faktorů. Tak předně jsme chtěli zjistit, jak budou uživatelé reagovat na změnu scénáristy. Dobrým překvapením i pro mne byl fakt, že si mnozí změny ani nevšimli. Ba, dokonce byli mile unešeni komplexností hry, o které se zprvu domnívali, že je kompletní. Soubor 1EP.fs4 se tak totiž doslova choval, a podobal se i co do velikosti předchozích dílů. Respektive je několikrát překonal, protože testovací soubor měl více než 200kB. S klidným svědomím mohu říci, že po dobu jednoho měsíce nenašlo ani všech třicet betatesterů všechny skryté lokace ve hře. Společně s první kapitolou jsme zároveň přeposlali i první verzi enginu. Tehdy se ještě podobající více než hodně oknu v režimu M602. Ani tohle však nebyl finální výsledek, jak se většina domnívala. Zrodil se tedy ďábelský plán. Pokud už teď FuckStory překonává očekávání, proč je neohromit komplexní hrou? Veškeré nutné názory jsme ostatně již znali a dostávali jsme se k dalšímu problému. Předpokládalo se totiž, že FS4 bude mít okolo 400kB. Jenomže již první kapitola překonala tento limit již o polovinu. Jasné bylo, že herní fanoušci si budou od dalších kapitol slibovat alespoň to, aby byly stejně dlouhé, ne-li delší. Jenomže tím by se nevyhnutelně vyskytnul další problém. Hra by se opozdila a nebyla by vydána v prvním ohlášeném datu; tedy na prosinec 2005. Ukázalo se to být jako nejlepší východisko. Hra byla posunuta na podzim 2006. Pravda, řada uživatelů byla nespokojena - a právem. Nedali jsme jim jediný důvod, proč hra nabírá takové zpoždění. Teď již to jistě chápete. Zároveň jsme také nechali hru v epizodickém sledu. Na případné protesty mohu reagovat tím, že by se v textovém kolosu, který má "xxxx" stran asi jen těžko pohybovali, a asi by jej nedohráli během jednoho dne. Celý příběh je tedy rozsekán na kapitoly které jsou průměrně velké okolo 200kB. A protože i takováto epizoda je sama o sobě dost veliká, a pokud se do ní skutečně ponoříte, strávíte u ní i více než šest hodin, byla do hry navíc nově vložena položka "SAVE" a "LOAD". Tohle to samozřejmě nikdo krom blízkého kruhu tvůrců nevěděl. Tedy ani vy. Šlo nám o to, aby nikde neprosáknuly podrobnosti o FS4, a hlavně novinky, o kterých nevíme, pokud se je vůbec podaří realizovat. Nakonec jsme tedy uveřejnili alespoň screen z první verze enginu. Jednak proto, že už před časem proklouzl a potuloval se po internetu, a také proto, abyste měli alespoň zlomkovou představu o připravované textovce.

V lednu 2006 byla každopádně dopsána druhá epizoda, která byla ještě o chlup delší, než první a nová verze enginu se vybarvila z černo-modrého provedení do klasického okna. Mnozí z vás si tedy již spočítali, že hra jako taková má už více než 400 kB. Ještě nekončíme. Do léta tohoto roku jsem napsal ještě další dvě epizody a vyšla na webu http://www.fuckstory.rockmag.cz/ krátká zmínka o tom, že FS4 má již přes půl MB, a je tedy patrně nejdelším textovým projektem na české scéně. Pravdou ovšem bylo, že i tentokrát jsme mlžili, i když ne tak úplně, protože skutečná velikost, kterou hra dosahovala (tedy 650kB) skutečně více než půl mega je. Ve finále si myslím, že nám mlžení celkem šlo. Co říkáte.

Klapka, střih…

Tímto se dostáváme pomalu k dnešnímu datu. Dnes vám mohu s klidným srdcem říci, že textovka je už větší, než avizovaných 650 kB. Kolik má, to vám samozřejmě nepovím. Je před námi ještě hromada práce a nerad o něčem rozdělaném mluvím jako o finální podobě. Hra si tedy vyžádá další půlroční odklad (ano je to tak), a vyjde (slibujeme) na jaře 2007. Věřte, že kroky, které nás k tomuto rozhodnutí vedly byly opravdu důsledné, a že doba, která vás užírá je jen pro vaše dobro. Rozhodně se máte na co těšit. Jako malou omluvu vám tedy představím alespoň zevrubně strukturu příběhu. Je důležité hned zezačátku zmínit se o tom, že hra se vrací ke svým kořenům. Setkáte se s několika důvěrně známými lidmi, kteří stejně tak jako vy prošli prvními roky puberty a jejich skutečná povaha se začala formovat do skutečných rozměrů.
  1. epizoda - INTRO - 201kB: Čeněk je nucen opustit svůj pokojíček. Na protest se rozhodne opustit svoji rodinu a odstěhovat se na čas na nějakou zahraniční školu, aby prohloubil svoje zkušenosti. Zcela odpovídajícím cílem by byla Amerika s cestovní agenturou Šťulec Agency. Jenomže kde vzít peníze? A proč si na tebe po letech vzpomenula Nikita?
  2. epizoda - ESCAPE - 205kB: Toužebný útěk od rodiny dosáhnul konečně svého data. Letadlo odlétá za pár hodin a Čeněk sedí se šíleným taxíkářem v autě. Jak se nakonec do letadla dostane, záleží na vás. Stejně tak i průběh samotného letu závisí na vašem rozhodnutí. Zachovejte se jako odvážný a staňte se národním hrdinou! Správně tušíš, že Nikita se vrací a je ti na stopě.
  3. epizoda - RELOAD - 204kB: Právě jste vystoupily z letadla. Nacházíte se ve zcela jiném světě. Snaží se vám sice blahopřát dokonce prezident Bush, ale bohužel zjišťuješ, že tvá angličtina je tak zaprášená, že namísto toho, abys prezidentovi poděkoval, odešleš ho do míst, kam slunce nezasvítí. Jako projev díku tě prezident odešle alespoň do Silicon Valley, kde se nachází centrum pro podporu emigrantů. V krátkém okamžiku se naučíš anglicky, zrenovují se ti zuby a tvá postava se začne znatelně podobat kulturistovi. Navečer se potom ocitáš ve své nové škole a spatříš svůj nový objekt vášně…
  4. epizoda - INTERMEZZO - 51kB: Tato epizoda slouží hlavně jako rozcestník. Zjistíš v něm, kdo je tvůj skutečný nepřítel, kdo je otrokem svojí lásky, a komu otročíš ty. Rozcestníkem je tato kapitola hlavně proto, že na konci dostanete na vybranou, kterým směrem se vydáte.
  5. A / epizoda - REBELATION - nepovím kB: Zúčastníte se školní výuky a snažíte se získat srdce své objeti, která se jmenuje Lola. Vynaložte na to veškeré úsilí, a snad na ni uděláte dojem.
    B / epizoda - VIOLENCE - nepovím kB: musíte se vydat do nitra velkoměsta a splnit tam jistý tajný úkol. Očekávejte neočekávatelné.
  6. epizoda - OUTRO - nepovím kB: Školní výlety bývají často označovány jako krizové datum pro učitele. Mnozí po nich končí na rohypnolu. Tento účel výletu je však zcela jiný. Nastává doba pro váš skutečný úder. Pomstěte se všem, kteří do vás po celou dobu kopali, a získejte si srdce vaší lásky. Která to nakonec bude, nechám na vás.
Tak co? Vyplatí se vám opravdu čas, na který čekáte? To už záleží na vás. Jedno je však jisté. Očekávejte neočekávané. Možná jste došli k názoru, že jsem toho již prozradil dost, jiní doufají, že ze mne ještě něco vypadne. Pro tu druhou skupinu tady mám ještě malý přídavek v podobě screenshotů ze hry. Jistě jste si všimnuli, že se u obrázků z přímého herního prostředí nachází okýnko s výmluvným textem "ZDE BUDE OBRÁZEK". Opravdu tam bude. Jen si na ně ještě chvíli počkáte. Několik jsme jich uveřejnili už minulý rok, ale protože ještě něco chystáme, a nehodláme vám to vše vyklopit naráz, umazal jsem je pryč. Mohu vám říci, že v celé hře nenajdete krom stránky menu jedinou nakreslenou postavu. Budeme se totiž držet zavedené textovky. Je nám jasné, že pokud by byly na obrázcích znázorněny celé prostory, nebo dokonce i postavy, znamenalo by to pro celou hru jistého zabijáka atmosféry. Hlavní výhodou textovém totiž je, že si každý může vybavit svého hrdinu zrovna podle svého uvážení.

Máte k tomu co říct…?

Přišli jste k názoru, že byste k danému tématu mohli něco dodat? Pak brzy přijde šance i pro vás. Brzy bude na stránkách webu http://www.fuckstory.rockmag.cz/ umístěna kniha s dotazy, na které budeme odpovídat. To celé ještě před tím, než v průběhu zimy uvolníme oficielní demoverzi s první epizodou, ať i vy samotní si můžete projít to, čím si prošlo prvních 30 betatesterů. S tím rozdílem, že vy už budete mít plnohodnotný engine - bez obrázků.




screenshoty z připravované hry FuckStory 4: Fuckulta

Věříme, že tyto řádky zcela pokryly vaše požadavky a otázky. V Případě dotazů se obraťte přímo na sekční osobu, anebo na brzy zbudovanou knihu dotazů.

Za celou hru se s vámi loučí kolektiv FuckStory4: Fuckulta

Tvůrce textu Kamil Kotrnetz alias The_Pretender - ICQ: 208-009-964
Mentor celého projektu David Havlíček alias Kapr - ICQ: 254-955-795
Tvůrce herního enginu Kamil Havlíček alias Hakam - ICQ: 55-612-873
Grafici hry Jiří Gruliach alias JiGr a Ondřej kopečný alias Jumbo


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku FuckStory 4: Fuckulta - výroční zpráva 2006 (0 komentářů)
© Copyright 2003 - 2024 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132