Galaxie Team
GALAXIE
Brigita, sobota 21.10.2017, 12:17:47
8.12.2005
HALF-LIFE 2: LOST COAST

HALF-LIFE 2: LOST COAST

Po nedávném vypuštění recenze mého kolegy na akční pecku HL2, která se v současné době prodává za velice slušnou cenu, jsem si pro vás přichystal článek o mapě Lost Coast.
 

Tu si můžete bezplatně stáhnout přes nechvalně známý Steam. Velice krátká mapa, kterou dohrajete za necelých patnáct minut, zabírá kolem 350 MB. I přes to však stojí za to si tuto značně krátkou, ale pro hráče přínosnou mapu stáhnout. Čímže je tak originální nebo přínosná, to si povíme níže.



Lost Coast vám totiž přináší možnost vyzkoušet si značně vylepšený engine Source z původní HL 2, ten bude naplno využit v připravovaném datadisku Aftermath, který by měl údajně vyjít už v březnu 2006, ale známe lidi z Valve, avšak jasné je už dnes, že graficky bude zase patřit mezi špičku. To zajistí, jak už jsem se zmínil, značně vylepšený engine Source, který využívají další hry, jako je SiN Episodes nebo Dark Messiah of Might & Magic.



Asi nejlepším krokem by bylo si představit tu onu kraťoulinkou mapu či spíše misi, na které nám lidi z Valve chtěli ukázat, co umí a co od nich můžeme do budoucna očekávat.



Mise vás zavede na pláž se starým rybářem a fascinujícím okolím. Odtud pak vystoupáte po strmém útesu, kde se dostanete do střetu s jednotkou dobře známých vojáků Combine. Když pak vyšplháte na sluncem rozpálenou skálu, vše vyvrcholí v goticko-byzantském kostele, kde vás překvapí další partička kombajnů s vrtulníkem. Ovšem hlavním cílem celé mise je zničení kanónu, kterým jednotky Combine ohrožují nedalekou vesnici.



Z celé mapy sice sálá tuctový dojem, ale není tomu tak. Vývojáři se totiž pokusili zakomponovat do mapy úplně odlišné architektonické styly a několik typů prostředí, jako je například středomořská vesnice ležící v travnatých kopcích nebo znečištěná pláž s výhledem na nedalekou továrnu. To vše logicky jen proto, aby byly předvedeny všechny nové technologie.



Těch přináší vylepšený engine sice pomálu, ale přesto je celkový výsledek po grafické stránce naprosto odlišný od rok starého HL 2, protože změny patří k těm radikálním a extrémně přínosným. Mezi hlavní funkci patří realistické využití slunečního světla tzv. technologie HDR (High Dynamic Range), která je například využita v pokračování válečné týmové taktické akce Brothers in Arms s podtitulem Earned in Blood od tvůrců z Gearbox Software, kteří zajišťovali konverze prvního HL nebo výrobu druhého datadisku Blue Shift. To jsme sice trochu odbočili, ale teď nazpět k technologii HDR. Ta dokáže naplno využít světlosti monitoru pro svoje účely. Například při přímém slunečním svitu na kůži postavy či stěnu budovy. Povrch vás pak dokáže například naprosto oslepit nebo jen dohnat k pláči, jak realistická grafika může být v dnešní době renderována v reálném čase, ovšem s tím reálným časem je to trochu složitější v případě Lost Coast, ale to si povíme níže. Tyto grafické funkce se velice nesnadno vysvětlují a proto se raději věnujte zkoumání screenshotů, protože ty nejlépe umí vyjádřit, jak našlápnutý je momentálně Scource engine. Další funkcí je například tonemapping, která vám zajišťuje realistické přizpůsobování pohledu mezi tmavými či světlými prostorami. Pro lepší představu si uvedeme příklad: jdete z tmavé místnosti ven, kde svítí velmi ostré slunce, to vás na krátkou dobu naprosto oslepí, než se dostanete do původního stavu viditelnosti, to vše pak také funguje i naopak. Dalšími kosmetickými vymoženostmi je například prosvěcující světlo skrz barevná okna kostelu nebo sluncem ozářená hladina vody, přes kterou je vidět jak na dno, tak i odraz okolí na ní.



To vše si však bere svojí daň a v ruku v ruce s vykreslováním v reálném čase si Lost Coast zahraje jen málokdo, tak aby si vychutnal plnohodnotný výsledek. Tento hardwarově ďábelský kousek však stojí za hřích a věřím že mnozí z vás si jej zahrají na plno i přesto, že budete mít velice nízký framerate, tak jako já. Proto jen doporučuji si tento výtvor stáhnout, vyzkoušet a šetřit si na pořádnou sestavičku, protože (snad) už březnu přijde plnohodnotný uživatel vylepšeného enginu v podobě datadisku pro HL 2.



Pro zajímavost jsem si ještě připravil rozbor funkcí a efektů, které zahrnuje, již zmíněná, technologie HDR (High Dynamic Range).

Exposure Control - přizpůsobování se světelným podmínkám. Výše uvedený přechod z tmavé místnosti do světlé, kdy si oko musí zvyknout na intenzitu světla.

Lenticular Flares - hrany objektů se rozmazávají a splývají s velice ostře nasvětleným prostředím či oblohou.

Light Blooms - lepší kvalita osvětlení pomocí realističtějšího nádechu světelné záře.

Dazzling Reflections - tato funkce zajišťuje oslnění vašeho oka nejen při pohledu do slunce, ale také když podíváte na silně lesknoucí povrch. Rozhodně se nebojte, vše je použito s mírou, tak jak má být, takže se nestane, že budete mít na monitoru stále bílý obraz.

Motion Blur - klasické rozmazávání prostředí při pohybu - známe už například z prvního dílu závodní hry Toca Race Driver.

Deph of Field - lepší prokreslování hlubších objektů. Jsou to například objekty potáhnuté skleněným materiálem.

Light Maps - je to vytváření světelných map pomocí prosvětlených oken.

Skybox - aktivně fungující obloha, která dokáže reagovat na světelně-časovo-atmosferické podmínky.

Cube Maps - ve spolupráci s funkcemi Skybox a Light Map jsou zajištěny paprsky tak, aby vycházely ze zdroje světla.

Water Reflection/Refraction - naprosto realistická voda s odlesky, optickými deformacemi a oslněním pohledu.



Název:Half-Life 2: Lost Coast
Typ:1 st person akce
Minimum:CPU 2,6GHz, 1 GB RAM, GPU X 800 nebo GeForce 6800
Doporučeno:CPU 3GHz, 1,5 GB RAM, GeForce 7800
Výrobce:Valve
Distributor:Valve / Steam
Multiplayer:Ne
Web:http://www.steampowered.com
Hodnocení (grafické):98 %


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku HALF-LIFE 2: LOST COAST (0 komentářů)
Příspěvky vyjadřují názor jejich autorů a redakce tohoto serveru nenese odpovědnost za jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Nepřijatelné jsou hlavně urážky, vulgarismy, rasismus, nevyžádaná reklama a příspěvky, které nesouvisejí s tématem článku.
© Copyright 2003 - 2017 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132