Galaxie Team
GALAXIE
Daniel, neděle 17.12.2017, 20:34:44
6.3.2008
Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Milovníci ultra-hyper realistických her se mohou radovat. Codemasters si zrušení druhého dílu Operace Flashpoint rozmyslel, a znovu na něm zahájil práce.
 

Tehdy se psal rok 2001 a téměř neznámé vývojářské studio, „ordinující“ na naší půdě, vypustilo zcela novou hru Operace Flashpoint, která si díky svému realistickému pojetí (a nejen díky němu) vysloužila velký obdiv jak hráčů u nás, tak hráčů po celém světě. Bylo tedy jasné, že druhé pokračování na sebe nenechá dlouho čekat – první zmínka o něm vyplula dokonce už v roce 2003, jenže… Všechno se to zvrtlo tak, že Operaci Flaspoint pro nás kutí Codemasters (namísto Bohemia Interactive), který první díl „pouze“ (v uvozovkách proto, že právě vydavatel si nahrabal nejvíce peněz) vydával.

Příběhová linka se bude točit kolem dvou národností, které si po několik staletí „předávají“ ostrov jmenující se Skira. Nyní patří Rusku, ale již dlouhou dobu o něj usiluje Čína, která zjistila, že na již zmiňovaném ostrově se nachází nespočet ropy. Když to nešlo po dobrém, vzala to čínská vláda jaksepatří po zlém – Číňané nechali zmobilizovat celou svou armádu obsahující kvanta pěchoty, letadel a především tanků. Rusko, jež tohle v žádném případě nečekalo, obratem povolává vojáky do akce, ale marně, jelikož nebyli na tak velkou invazi připraveni. Z dálky celý konflikt sledují Američané, kteří nakonec usoudí, že by bylo dobré poslat posily na pomoc Rusku s tím, že část nalezené ropy bude odvážena do Ameriky.

Již v úvodu jsem zmiňoval, že první díl (a de facto i jeho datadisk s podtitulem Resistance) byl zaměřen na realističnost, která přitahovala herní publikum s označením „hardcore“. Projevovalo se to tak, že jakmile jste dostali AKčkem do hlavy, bylo po vás. Codemasters chce vody realističnosti částečně opustit a více se věnovat atmosféře, která má z bojů dělat „opravdovou“ válku, jenž ještě nikde nebyla k vidění. Je sice pravdou, že atmosféra je důležitou složkou hry, nicméně realističnost, která dělá Operaci Flashpoint takovou, jakou je, přeci jen bude fanouškům chybět.

Většinu kvérů, které si ve druhém dílu osaháme, již obsahoval díl první. Ale i přesto: M16, M4A1, AK-47 a mnoho dalších zaručeně do rukou dostaneme, a zážitek bude o to větší, když Codemasters slíbil, že veškeré lehké střelivo (ať už vystřelené z M16 nebo AKčka) bude měnit dráhu svého letu, když například vletí do vysoké trávy nebo trochu více zafouká vítr. Tudíž se na míření nebude dát spolehnout a budeme-li střílet po nepříteli ve chvíli, kdy budeme obklopeni spolubojovníky a ke všemu zafouká silný vítr, může se stát, že kulka vystřelená z naší naleštěné zbraně trefí našeho kamaráda.

Když už jsem tak nakousl spolubojovníky, pojďme si něco povědět o jejich vlastnostech. Dnešní hry mají skvělou grafiku a ve většině případů i propracovanou hratelnost, nicméně umělá inteligence stále pokulhává. To by se díky Operaci Flashpoint 2: Dragon Rising mělo konečně stát minulostí. Ti, kteří hráli první díl, jistě neradi vzpomínají na situace, při nichž vaši spolubojovníci naráželi do stromů, pohybovali se špatným směrem a nebo pořád stáli na jednom místě a dělali, že vaše povely neslyší. Nyní by každý voják měl na povely reagovat okamžitě, bez váhání, bez zbytečných oplétaček a zcela s chladnou hlavou – tudíž by umělá inteligence měla stát za to.

Vydán byl pouze jeden trailer, jehož obsah ukazuje, že audiovizuální zpracování druhého dílu Operace Flashpoint bude řazeno mezi špičku. Jen si nejsem zcela jist, zda Codemasters nevyrobí hru, která si na klasický Flashpoint bude jen hrát a kde nic tu nic. Datum vydání je plánováno někdy na konec letošního roku, a tak s prsty na klávesnici a rukou na myši očekávejte příchod pokračování jedné z nejúspěšnějších simulací války!


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Operation Flashpoint 2: Dragon Rising (0 komentářů)
© Copyright 2003 - 2017 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132