Galaxie Team
GALAXIE
Josef, úterý 19.3.2024, 3:46:51
18.5.2005
Čekání na Longhorn

Čekání na Longhorn

Velký mýtus pod prozatimním jménem Longhorn se již delší dobu rýsuje na obzoru. Jaké přinese změny? Jaký budu potřebovat počítač? Bude mít cenu ihned přejít na Longhorn? Odpovědi na tyto otázky zjistíte po přečtení článku a pokud ne, tak si alespoň o Longhornu uděláte obrázek.
 

Jeto již poměrně dávno, kdy Microsoft seznámil veřejnost se svým projektem Windows s kódovým označením Longhorn. Během věčného odkládání data, kdy by měl systém oficiálně spatřit světlo světa, již Microsoft zveřejnil velké množství informací o specifikacích Longhornu. Připravovaný systém bude mít nové grafické prostředí založené na technologii podobné DirectX. Longhorn bude mít kompletně sladěný marketing. Poběží jen na nejnovějším hardwaru. Minimem by měl být 64bitový procesor a 512MB RAM. Dokonce je možné, že systém nebude kompatibilní s dnešními videokartami. Bill Gates snaží maximálně využít příležitosti, které mu Windows "Longhorn" přináší. Snaží se změnit a především zvětšit poptávku po počítačích. "Navrhl" výrobcům hardwaru, aby do svých komponent zařadili technologie, které by měl "Longhorn" využívat. Zařadil na seznam i nepopulární kroky. Jedním z těch opravdu nejméně populárních bude téměř nemožnost používání nelegálních a nezaregistrovaných programů. Na druhou stranu by měl ovšem systém přinést i velmi kladné novinky. Gates na veletrhu oficiálně představil několik směrnicí budoucího "Longhornu".

Bezpečnost: Integrovaný systém pro odstraňování nebezpečného softwaru nebo softwaru vyhodnoceného jako nelegální (anti-malware) by měl prý "ochránit počítač a jeho uživatele před škodlivým softwarem typu adware, spyware, phishing scams a jinými hrozbami" Bude zaveden bezpečnější Startup proces, který bude chránit údaje a zabezpečí, aby počítač nebyl snadno napaden.

Instalace: Byla prý vyvinuta abstrakční vrstva hardwaru pro všechny verze a jazyky na jejíž základě by se mohla zlevnit technologie výroby stolních počítačů. Graficky provedený Setup nahradí manuální instalaci programů.

Ovladatelnost: Integrovaná technologie hot-patching bude umožňovat aktualizaci změn systému bez nutnosti opětovného nabootování.

Velkých změn se dočká také grafické prostředí systému Windows. Alespoň po vizuální stránce k obměně zcela určitě dojde. Podívejme se ale na prvky, kterých si Microsoft cení na budoucím Windows nejvíce.

Vizualizace: Soubory a ikonky graficky zobrazující jejich obsah poskytují živé fotografie dokumentu. Nejedná se ale v zásadě o nic převratného, protože náhled se začal používat již ve Windows98.

Speciální organizace a třídění: Dokumenty bude možné vytvářet nebo organizovat na základě metadat podle autora, předmětu nebo klíčových slov. V případě hudby podle interpreta, názvu skladby nebo alba. Pokud se vám zdá pojem metadata nový, není to zase až tak žhavá novinka. Jedná se totiž ve skutečnosti o zástupce, kterého začal používat Microsoft již ve Windows 3.0.

Vylepšení dokumentační technologie: Jedná se o zdokonalenou dokumentační technologii, která bude zahrnovat cross-platformu a otevřený XML dokumentový formát, který umožní uživateli bez problémů vytvářet, sdílet, tisknout a archivovat dokumenty. Tyto speciální "šablony" dokumentů si bude možné otevřít pro čtení a prohlédnout nebo vytisknout bez aplikace, ve které byly vytvořené. Tato technologie vychází z formátu PDF a přinese podstatné výhody.

Co se týče uvedení, první beta verze systému "Longhorn" je plánovaná na léto 2005. Uvedení systému na trh potom na začátek roku 2006. Jak už to tak bývá, historie se znovu opakuje a Windows "Longhorn" zřejmě přinesou spoustu nových neotřelých novinek a změn. To ovšem neznamená, že všechny budou k lepšímu.


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Čekání na Longhorn (0 komentářů)
Příspěvky vyjadřují názor jejich autorů a redakce tohoto serveru nenese odpovědnost za jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Nepřijatelné jsou hlavně urážky, vulgarismy, rasismus, nevyžádaná reklama a příspěvky, které nesouvisejí s tématem článku.
© Copyright 2003 - 2024 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132