Soňa, čtvrtek 28.3.2024, 15:32:38
13.9.2008
FlatOut: Ultimate Carnage

FlatOut: Ultimate Carnage

Ultimate Carnage je hra, která do značné míry vylepšuje dva roky starý Flatout 2. Původně měla vyjít jen na konzoli Xbox 360, ale tvůrci se později rozhodli i pro PCčkovou verzi. Tady je tedy náš verdikt…

Adrenalinem napumpované závody FlatOut se zapsaly do paměti mnoha hráčů, a to nejen těch, kteří holdují převážně závodním počinům. Hru dokázali ocenit i jedinci toužící pouze něco pořádně rozmlátit. Již v prvním FlatOutu si totiž našel místo destruktivní model jak ostatních vozů, tak i různého haraburdí kolem tratí. Dvojka tento aspekt dotáhla ještě dále a navíc nabídla i detailní grafiku. Rovněž nesmíme opomíjet vskutku parádní arkádovou hratelnost. Pak tedy přišel port na konzole, jež dostal podtitul Ultimate Carnage a protože uspěl, rozhodli se jej vydat i na PC. UC je tedy něco jako FlatOut 2,5. Jedná se spíše o datadisk, nežli o samostatnou hru. Nebudeme chodit okolo horké kaše – těch inovací mohlo být, kluci, podstatně více!

Kariéra a Carnage mód
UC nabízí nově dva kariérové módy. Zatímco klasická kariéra zůstala neposkvrněná (což rozhodně za plus pokládat nemůžeme, jelikož k dalšímu závodění chybí takřka jakákoli motivace), režim Carnage je absolutní novinkou. Avšak nemyslete si, že by šlo o mód nějak moc originální. Jistě, nejde v něm většinou o to dorazit do cíle jako první, nicméně i staré známé minihry typu skok do výšky, průlet ohnivými kruhy a další sportovní disciplíny jsou již poněkud okoukané. Právě v tomto směru by si hra zasloužila razantní zlepšení. Naštěstí lze v UC nalézt i nové disciplíny jako např. Beat the Bomb, v níž jde o to projíždět checkpointy do určitého časového limitu. Jestliže to nestihnete, máte jeden velký výbušný problém :-).

Absolutně zachována zůstala i hratelnost, což ovšem nejde ohodnotit jinak, než kladnými body. Pokud holdujete realistickým simulátorům, ruce pryč, neboť FlatOut sází zejména na arkádové pojetí. Co se ale týče obtížnosti, mohli tvůrci značně přitvrdit, protože i když budete hrát FlatOut poprvé, během pár minut máte veškeré vychytávky v malíku. To nicméně nemusí být mínusem pro méně zručné jedince, kteří nízkou obtížnost jistojistě dokáží ocenit. Malinko zarážející je ale fakt, že nikde nelze zvolit třeba vyšší stupeň obtížnosti. Inu, škoda!

Žádné nové auto ani trať
Teď však přistupujeme k největšímu mínusu celé hry. Opravdu k nepochopení je to, že autoři nepřidali do UC ani jedno jediné nové auto. Co však dokáže vytočit ještě více je fakt, že s okruhy je to stejné. Okruhy sice alespoň menších změn doznali, nejde však o nic, co by bylo na první pohled jasně znát. Automobily jsou pochopitelně naprosto smyšlené, neboť tvůrci nikdy neprahli po licencích, nicméně i tak je na první pohled patrné, že se některými značkami nemale inspirovali.

Další úpravy jsou pak spíše kosmetické, ale zároveň nejde popřít, že základní koncept značně vylepšují. Tak například nám již nebude dělat společnost 7 závodníků, nýbrž rovných 11, což znamená ještě větší jatka hned v úvodních zatáčkách závodů. Vemte zkrátka jed na to, že do cíle se vám nikdy nepodaří dojet bez jediného šrámu. Spíše bych se divil, kdybyste protli cílovou pásku se všemi částmi karosérie. Hra je totiž značně vylepšená i co se destruktivity týče. Auta mají více deformujících se a odpadávajících součástí a stejné je to i s okolními předměty, kterých je oproti původním 5000 cirka 8000. Destrukce o dost vylepšuje celkový požitek ze závodění a rozhodně vás k monitoru přiková ještě na trochu déle, protože když to v plné rychlosti napálíte do několika vozů, je opravdu na co se koukat.

Vylepšená grafická stránka
Graficky vzato je hra na velmi vysoké úrovni, což bychom mohli bez okolků pokládat za největší změnu oproti druhému dílu. Auta mají dvakrát více polygonů, a to samé platí i o čemkoliv jiném na trati. Oku lahodící grafický kabátek ovšem v případě UC znamená doslova nechutné HW nároky a na mém stroji, kde jsem bez problémů rozjel dvojku i s nejvyššími detaily a vysokým rozlišením, se UC občas škubne i na ty nejnižší možné. Hra by si zkrátka v bližších měsících zasloužila optimalizační patch. Pořádně si zkrátka zahrají jen hráči, vlastnící minimálně 1,5 GB Ram a dělo osazené minimálně dvoujádrového procesoru. O grafické kartě raději ani nemluvě…

FlatOut: Ultimate Carnage je tedy spíše titul určený převážně buď pro ortodoxní fanoušky série anebo úplné neznalce. Mimo jiné nabízí ještě skvělý rockový soundtrack, jež jsem si při hraní oblíbil a teď jej musím pořád poslouchat. Zůstává pouze na vás, jestli do hry investujete peníze, nicméně jelikož stojí opět skvělých 299 Kč, určitě leckteří neodolají a zakoupí jej. Já vám jej doporučuji, ačkoliv „úplná bomba“ to tedy není.

FlatOut: Ultimate Carnage
Žánr arkádové závody
Platforma PC, Xbox 360