Galaxie Team
GALAXIE
Hedvika, úterý 17.10.2017, 22:27:44
3.5.2006
Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2

Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2

Pokračování této velice úspěšné strategie přináší mnoho změn, ale mnoho naopak zůstává zachováno. Jak to tedy dopadlo?
 

První díl Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth (dále jen BfME) znamenal pro hráče velký převrat. BfME byla nová a originální strategie v reálném čase, s výbornou grafikou a spoustou jednotek na obrazovce. Tato strategie byla několik dlouhých měsíců na špici u všech hráčů a dokonce i webových magazínů, kde získávala vždy vysoké hodnocení. Mnoho lidí si ještě v průběhu vývoje BfME myslelo, že půjde o další z příšerností, které byly vytvořeny podle filmové předlohy, avšak hra dokázala, že je nejlepší. Ale teď se na její trůn dere nástupce – Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2.

Teď se však dere k moci její nástupce – BfME 2.



Všechny, kdo se těšili na scénky nebo mise podobné jako ve filmu, musím zklamat – BfME 2 má s filmem společného jen pramálo. Děj se přesouvá na sever, tedy k Mlžným horám a do oblasti Temného hvozdu. Na začátku doporučuji projít tři tutoriály nazvané Basic, Advanced a War of the Ring, z nichž ten poslední je již příprava na samotnou kampaň. Po tutoriálu máte k dispozici Skirmish mise a kampaně po osmi misích, a to za Dobro i Zlo. Za Dobro například odrážíte útok na Roklinku, za Zlo naopak na Roklinku útočíte atd. Dvě kampaně po osmi misích je sice málo, lze je projít za 48 hodin, ale naštěstí délku hry zachraňuje speciální mód nazvaný War of the Ring (Válka o Prsten).

Délku hry zachraňuje speciální mód – War of the Ring.



War of the Ring je vlastně taková hra ve hře a má podobu tahové strategie. Zde je maličká podobnost např. s Evropa Universalis 2. Na mapě vidíte celou Středozem rozdělenou na oblasti a pomocí jednotek pak můžete obsazovat neutrální sektory, na vlastních stavět budovy a cvičit vojsko atd. Pokud se v jednom sektoru potkáte s nepřítelem, hra vám nabídne tři možnosti – Automatické bitva, Ruční bitva nebo Útěk. Nově máte možnost vytvořit si vlastního hrdinu, a využít přitom velkého množství různých nastavení – zvolit si jméno, vzhled, zbraň, dovednosti a unikátní schopnosti, mezi které patří například převlečení hrdiny za nepřítele, takže ho nepozná, schovávání mezi stromy nebo umění přelézat hradby. Možností jsou stovky, záleží na vás, co vymyslíte. War of the Ring není ale to, co mě na BfME 2 nejvíce bavilo.

Máte možnost vytvořit si vlastního hrdinu a využít přitom velkého množství nastavení.



Ještě více mě zaujaly Skirmish mise. Těch je ve hře okolo čtyřiceti a jsou opravdu různorodé, odlišné, a proto také zábavné. V těchto misích narazíte na většinu lokací známých z filmu – např. Mrtvé močály, Horu Osudu, Fangorn aj. V každé mapě může být až šest hráčů a v jedné dokonce až osm, takže vás čekají opravdu velkolepé bitvy. Je hloupost stavět pořád stejný typ jednotky, protože pokud budete mít např. armádu trpaslíků, nepřítel vyčaruje draka, který opravdu vydatně chrlí oheň, a máte po trpaslících. To už jsem trošku nakousl národy. Takže zahrát si tedy můžete za lidi, elfy, trpaslíky, gobliny a armády Mordoru nebo Železného pasu. Každý národ je samozřejmě úplně jiný, má odlišné stavby a jednotky, a proto se vám s ním nepodaří vyhrát stejným způsobem jako s národem jiným.

Každý národ má svoje vlastní jednotky a budovy.



Novinkou je možnost stavět své budovy opravdu kdekoliv – kupříkladu hned vedle nepřítelovy pevnosti. Všechny stavby vytváří Stavitel, což je chlápek táhnoucí vozík. Ke stavění budov ovšem potřebuje finance, které vám jsou opět vytvářeny budovami k tomu určenými (například farmami a doly). V prvním díle stačilo naházet si za hradby deset farem vedle sebe a byli jste v pohodě. To v BfME 2 není možné. Důl má nyní kolem místa, kde stojí, určitý prostor, který by měl být volný, jinak se sníží jeho efektivita udávaná v procentech. Pokud postavíte dva doly vedle sebe, efektivita nebude ani 10%. Je tedy třeba pečlivě plánovat rozmístění svých budov.

Finance se vám opět vytvářejí na farmách.



Graficky hra prodělala velké změny. Běží sice pořád na stejném enginu, ten byl ale notně vylepšen, takže vám BfME 2 nabídne skutečně detailní pohled na svět. Všechny mapy jsou do detailu propracované a líbilo se mi i menu. Prostředí je rozmanité, nic není přeplácané barvami, a to je dobře. Obraz si můžete přiblížit (i když ne tak moc jako v prvním díle). Potíž však nastane, když se vám objeví na scéně velké množství jednotek najednou, hra se vám pak (když ještě připočtete vyhlazování a filtrování textur na maximálních hodnotách, to vše v rozlišení 1280x1024x32) začne trhat tak, že jen stěží najdete nějaké přirovnání. Není to nic neobvyklého, je to prostě jen daň za skvěle vypadající hru (hlavně voda a destrukce budov vypadají opravdu perfektně). Zvukově je na tom hra rovněž výborně, musím říci, že celkově odvedli chlapci v Electronic Arts skvělou práci.

Název:Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2
Typ:RTS
Výrobce:Electronic Arts
Distributor:Electronic Arts
Distrubutor v ČR:EA Czech
Minimální sys. požadavky:CPU 1,5 GHz, 512 MB RAM, 64 MB grafika
Doporučené sys. požadavky:CPU 3 GHz, 1024 MB RAM, 128 MB grafika
Klady:Skvělá grafika, atmosféra a ozvučení, výborná chytlavost a hratelnost.
Zápory:Na druhý díl bych čekal více změn, příšerné hardwarové nároky, nedostatečný zoom.
Homepage:http://www.ea.com/official/lordof
therings/bfme2/us/home.jsp?ncc=1
Multiplayer:Ano
Hodnocení:89 %


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2 (0 komentářů)
© Copyright 2003 - 2017 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132