Lordi – donedávna relativně neznámá finská
metalová skupina s výjimečnou image. Řekněte, kdy jste
naposledy viděli skupinu, která si zakládá na tom, že
nikdo neví, jak její členové vypadají, a proto nosí
masky (predátor, mumie, zombie…)? Skupinu, která nemá
jedinou fotku bez oněch masek a jejíž členové jsou
známí jen pod přezdívkami? Po geniálním prvním a
druhém albu Get Heavy a The Monsterican Dream je těžké
přijít s něčím lepším, navíc pokud vyměníte dva
členy skupiny. Ale hezky popořadě, respektive po
skladbách. Skladba SCG3 Special Report slouží jako
úsměvný úvod. Osobně mi tyto úvody přijdou
zbytečné, poprvé se to dá poslouchat, ale popáté už
to nudí i přes svou nespornou vtipnost a neodolatelné
akcenty. Bringing Back The Balls to Rock je příkladem
perfektní „rozjížděčky“ alba. Tato píseň vás
dokonale naladí na další skladby a zároveň se stane
jednou z vašich oblíbených, protože se hned tak
neoposlouchá.
The Deadite Girls Gone Wild přináší mírné zpomalení a
přes její nesporné kvality bych ji označil za jednu
z těch slabších, co se na albu vyskytují. The Kids Who
Wanna Play With The Dead exceluje zejména refrénem a
chytlavým rytmem. Skladbě nemám co vytknout a mohu jen
poznamenat, že je jedna z nejlepších na tomto albu. It
Snows In Hell je pomalá a extrémně v ní vyniká
„chraplák“ Mr. Lordiho, slouží jako zpomalení, a to
zpomalení zde sedí, zejména klávesy jsou opravdu
nádherné a sólo v závěru písně si doopravdy
zaslouží.
Mr. Lordi při jednom ze starších
vystoupení
Who's Your Daddy opět zrychluje tempo a přichází
s refrénem, který si budete v závěru písně už také
pobrukovat a ani vám to nepřijde divné. Znovu jedna
z těch silnějších písní, které si pustíte hned
několikrát za sebou. Hard Rock Hallelujah – nebudu
zastírat, že k této písni mám citový vztah. Byla to
první skladba, kterou jsem od Lordi slyšel i viděl.
Zajímavostí je, že se povaluje všemožně na internetu
i se záznamem živého vystoupení, protože s ní Lordi
vyhráli Eurovision. Zpátky k hodnocení kvality, vyniká
snadno zapamatovatelným refrénem, smícháním vokálů
Mr. Lordiho a klávesistky Awy. Podle mě se jedná
o vrchol alba a jednu z nejlepších skladeb, co jsem měl
tu čest poslouchat. They Only Come Out At Night je něco
mezi rychlou a pomalou písní, v její druhé polovině se
v neuvěřitelném tempu opakuje refrén, kdežto v první
ho téměř neuslyšíte. Odlišná od zbytku alba, ale
přesto mi do něj nějakým šíleným způsobem zapadá.
Chainsaw Buffet začíná zvukem startování motorové pily
a pokračuje v tradici alba – rychle zapamatovatelný
refrén. Za zmínku rovněž stojí výborné kytarové
sólo a mírná změna tempa refrénu v třetí minutě
skladby podbarvená velmi dobře zvládnutými bubny a
opětovné zavedení původního refrénu. Good To Be Bad
– budu se nechutně opakovat, ale co mám psát?
Výtečný refrén, krátké kytarové sólo a omáčka
kolem. Opět se občas přidává Awa. The Night Of The
Loving Dead je pomalejší, s dobrým refrénem a výborně
zvládnutou instrumentální částí. Vokální část je
samozřejmě stále výtečná. Supermonstars (The Anthem Of
Phantoms) – není zde nijak výrazný refrén, ale
celková kompozice skladby je tak dobrá, že ho
nepotřebuje. Na závěr se jedná o výborný svěží
vánek, po kterém si řeknete „Sakra, tohle album si
pustím ještě jednou… Ale bez toho úvodu.“
Celkově k albu: Excelentní metal ze staré školy, který
není nijak revoluční, ale představuje skvělé
zvládnutí zažitých standardů. Nejedná se o album,
které by vyvolalo vlnu nadšených názorů, že toto je to
oživení, co metal potřeboval. Jedná se o album, které
zahřeje na duši. Pánové a dámo, smekám a těším se
na váš další počin. V koutku duše cítím, že se
bude poslouchat velmi velmi dobře, i když nejspíše
ničím nepřekvapí. Nebo snad ano?
Kapela: Lordi
Album: The Arockalypse
Sestava: Mr. Lordi (zpěv), Amen (el. kytara), Kita
(bubny), Awa (klávesy), Ox (baskytara)
Žánr: metal
Skladby: SCG3 Special Report, Bringing Back The Balls
to Rock, The Deadite Girls Gone Wild, The Kids Who Wanna
Play With The Dead, It Snows In Hell, Who's Your Daddy,
Hard Rock Hallelujah, They Only Come Out At Night, Chainsaw
Buffet, Good To Be Bad, The Night Of The Loving Dead,
Supermonstars (The Anthem Of Phantoms)
Celkový čas: 44:56
Hodnocení: 75 %