Galaxie Team
GALAXIE
Josef, úterý 19.3.2024, 8:22:49
22.9.2008
Prince of Persia (preview)

Prince of Persia (preview)

Perský Princ je na monitorech počítačů minimálně tak legendární, jako na filmových plátnech Indiana Jones. Další pokračování s neoficiálním podtitulem Prodigy dokáže, že tvůrcům zdaleka ještě nedošel dech.
 

Prince of Perisa je titul, jež se pro mnohé stal takřka srdeční záležitostí, a to nejen díky tomu, že šlo o jednu z prvních PC her, které se u nás masově objevily. Od pobíhání po kobkách, zdolávání různorodých pastí, prvotřídních soubojů a zachraňování princezny se zkrátka nikdo nedokázal odtrhnout. I když jsou takové časy už dávno za námi, PoP se na poli skvělých her neustále drží. Což je také jedním z mnoha důvodů, proč se tvůrci z UbiSoftu pustili s maximální vervou do dalšího pokračování. Vkládají do něj všechny své síly již od vydání posledního pokračování (Two Thrones neboli Dva trůny). Nový Princ z Persie s neoficiálním podtitulem Prodigy (podle posledních zpráv to vypadá, že hra nakonec vyjde úplně bez podtitulu) nebude nikterak navazovat na předchozí trilogii. Ba co víc – bude úplně jiný, jakoby ani žádný předchozí Princ neexistoval. Jistě, jedná se o vcelku odvážný čin, nicméně tvůrci se za žádnou cenu nechtějí vzdát toho, co stoprocentně fungovalo. Doufejme tedy, že to přinese pouze zasloužené ovoce.

Světlo vs. Temnota

Našemu princi se pohodlí vůbec nelíbí, a protože je to dobrodruh, vydává se na nebezpečnou cestu nehostinnou pouští. Když mu ovšem zdrhne oslík i s věcmi, ztratí se v písečné bouři. No, ztratí – jak se to vezme. Po bouři se totiž ocitne v malebné zahradě, kde se do výšky tyčí jakýsi Strom života, jenž v sobě ukrývá moc temného boha Ahrimana. Tu dovnitř uzavřel jeho bratr Ormazda, bůh světla, aby svět očistil od zkaženosti. Jakmile se však na scéně objevuje náš princ, vše se obrací o 180 stupňů a Ahriman je vypuštěn na svobodu silný jako dříve. Zdivo zahrady sice dokázalo převážnou část zkaženosti zadržet, nicméně to nepotrvá věčně. Co to ale vlastně ta zkaženost je? Jakási slizká hmota, která nahradí veškeré pastičky z minulých dílů. Najdeme ji snad na každém virtuálním kroku a co je hlavní, bude se nás snažit zabít! Tuhle zkázu můžeme zastavit jen jediným možným způsobem – polapit Ahrimana, načež ho zahrada opět uzavře do Stromu života. A to rozhodně nebude procházka růžovým sadem.

 

Sami na to ale rozhodně nebudeme! Na naši stranu se totiž postaví sličná Elika, která do té doby byla strážcem Stromu života. Pomůže nám v mnoha směrech, přičemž její největší zbraní bude umělá inteligence nejvyšší úrovně. Kdykoliv ji navíc lze požádat o pomoc stisknutím jediného tlačítka. V čem nám vlastně bude prospěšná? Abychom maximálně využili jejího potenciálu, musíme s ní spolupracovat, což je základním kamenem celé hratelnosti. Společně s ní dokážeme vyprodukovat taková komba, nad nimiž tuhne krev v žilách. Ostatně více toho již prozrazují trailery prezentované na letošním UbiDays a E3, které najdete zde. Elika nám mimo jiné vždy ukáže kudy dál či nám pomůže s řešením různých rébusů, kterých ovšem bude ve finální verzi hry relativně méně než v minulosti.

Otevřený svět

Ve hře se rovněž setkáme s otevřeným světem, avšak nikoliv s takovým jak jej známe z modly Grand Theft Auto IV. Každou výpravu do světa plného temna započneme v oáze nacházející se velmi blízko již zmíněné zahrady, přičemž dostaneme nabídku v podobě několika možných cest. Ať už si jeden hráč zvolí „cestu x“ a druhý „cestu y“, setkají se oba se stejně obtížnými questy. Obtížnost se však bude neustále stupňovat, tudíž se nám do cesty postaví čím dál větší množství slizké hmoty. Další průchod hrou ovšem ovlivníme i my, ale do jaké míry, to zatím nebylo odhaleno (zřejmě si UbiSoft nechává nějaké to eso v rukávu). V tomto směru nás tedy nepochybně čeká revoluce, jelikož v minulých dílech jsme vždy byli velmi omezováni. Doufejme tedy, že to bude především krok k lepšímu.

 

Malinko zarážející je též fakt, že se pokaždé utkáme jen s jediným protivníkem. Nijak nám to ale neusnadní práci, neboť protivník bude stejně jako Elika vybaven perfektní umělou inteligencí. Tudíž to zatím vypadá tak, že se nebude jednat o žádné krátkodobé duely. Proto také tvůrci zapracovali na tom, abychom mohli k užitku používat okolní prostředí či různé předměty. Princ je totiž vlastníkem speciální rukavice, jež mu dovolí spustit se po jakémkoliv hladkém povrchu směrem dolů, ale perfektně poslouží i jako zbraň. Natlačíme-li totiž nepřítele ke stěně, jsme v zatraceně velké výhodě, ale musíme rovněž počítat s tím, že tím samým způsobem nás může podrazit i protivník.

Zcela nový grafický styl

Ano, právě o grafickém stylu nového PoP se momentálně nejvíce diskutuje. Pokud jste tedy i vy viděli kterýkoliv obrázek, vězte, že vás v žádném případě zrak nešálí. Grafický kabátek se podle slov tvůrců nese v duchu originálního Okami nebo Finall Fantasy, nicméně se nebojí ani přirovnání ke komiksům! I přesto next-gen PoP pohání engine z Assassin‘s Creed, byť je razantně překopán do jiného rozměru. Ruku v ruce s novou grafikou jde také změna kamery. Ta má být převážně více filmová a dění na obrazovce zachytávat z těch nejlepších úhlů. Nemůžeme si ovšem odpustit i trochu té skepse. Bude fungovat otevřený svět? Bude zábavný boj pouze proti jednomu protivníkovi? Jaký bude nový grafický styl v pohybu? Zatím vše působí jako sázka do loterie, nicméně tvůrci se dušují, že rádi riskují. Jak to dopadne se dozvíme již na konci tohoto roku a to na PCčku, Xboxu 360 a PlayStationu 3.

Preview vyšlo ve spolupráci se serverem Gamestar.

Prince of Persia
Žánr akce
Platforma PC, Xbox 360, PS3
Výrobce Ubisoft Montreal
Vydavatel Ubisoft
Vydavatel v ČR neuvedeno
Oficiální stránky zde
Datum vydání konec 2008
Těšíme se na zbrusu nového prince, spolupráci s Elikou, dlouhé boje proti jednomu protivníkovi
Bojíme se linearity, nic nom příběhu
Index očekávání 88 %

pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Prince of Persia (preview) (0 komentářů)
© Copyright 2003 - 2024 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132