Galaxie Team
GALAXIE
Daniel, neděle 17.12.2017, 20:26:28
13.2.2008
Project RPB aneb Gothic jinak

Project RPB aneb Gothic jinak

Piranha Bytes, kteří se proslavili sérií RPG her Gothic, se po odloučení od JoWoodu pouští do nového projektu. Bude tak dobrý, aby se dokázal postavit jejich původní hře?
 

Určitě si vzpomínáte na před rokem vydaný a notně zabugovaný Gothic 3. Díky němu se hráči rozdělili na dva tábory – jedni z nedodělání vinili Piranha Bytes, druzí zase JoWood. Já si osobně myslím, že pravda leží někde uprostřed. Jisté je ovšem jedno – v JoWoodu se s Piraněmi nepohodli, a tak se dalšího Gothicu dočkáme od Spellbound Entertainment (na kontě mají například dva díly Desperados, Chicago 1930 a Robin Hood: Legenda Sherwoodu; tedy jen samé strategie, žádné RPG). Místo toho, aby v PB litovali ukončené spolupráce a na kolenou lezli za manažery JoWoodu, pustili se s vervou do nového projektu, aby manažerům ukázali, že oni jsou ti, co udělali chybu. Pro hráče je to ovšem skvělá zpráva – dočkají se tak rovnou dvou zajímavých (raději nepíšu dobrých) RPG, kterých je v poslední době jako šafránu. To vše kvůli „pár“ bugům v jedné hře.

Nový vydavatel

Jelikož to byl právě JoWood, který se rozhodl nepokračovat ve spolupráci, museli si PB najít nového, ale hlavně spolehlivého vydavatele, který by je sponzoroval. Sáhli proto hned vedle a vybrali si Deep Silver, se kterými se znají právě z distribuce Gothic 3, který toto všechno začal. Mike Hoge, zaměstnanec PB, uvedl v jednom rozhovoru hned pět důvodů, proč se rozhodli pro Deep Silver, respektive Koch Media. „Za prvé jsme s Koch Media již dříve spolupracovali a mohli se tak přesvědčit, že odvádí ve svém oboru velmi dobrou práci. Za druhé mají PB a KM stejnou filozofii. Jde nám o to vydat dobrou hru, a ne vydělat rychlé prachy. Za třetí neexistují žádní investoři, které by zajímaly ony rychlé prachy a kladli proto na KM tlak. Za čtvrté jsme uzavřeli férovou dohodu, kdy jsme se shodli prakticky ve všem. A konečně za páté – pro mě osobně nejdůležitější – má člověk dobrý pocit, když spolupracuje s určitými lidmi. Tento pocit mám právě teď.“ , vysvětluje Mike. Zároveň ve stejném rozhovoru dodává, že Koch Media má v problémech s G3 prsty nejméně ze všech zúčastněných.

A teď už ke Hře

Pokud vám přijde při pohledu na nadpis tohoto odstavce divné velké H ve slově Hra, tak věřte, že Projekt RPB je pouze pracovním názvem, který se 100% jistotou nenaleznete na krabici s výsledným produktem. Proto se nedivte, že projektu raději říkám Hra.

RPB bude klasickým fantasy akčním RPG se silným důrazem na komplexní a uvěřitelný příběh. O to se má postarat jen velmi málo úkolů a postav, srovnat by se tento projekt dal s prvním dílem Gothic (podle mého asi nejlepší díl série), ale ne že by šlo o nějaký remake, to by asi moc chytré nebylo.

Hlavní zápletka bude lineární a rozdělená na kapitoly, ovšem s tím, že pokud se hráč rozhodne jen tak bezcílně bloumat krajinou, či plnit postranní úkoly, nebudou mu v cestě stát žádné překážky. Hraní alá Dungeon Siege se tedy nekoná, a to je jedině dobře. Dále se také počítá s různými dovednostmi, které hraní jednoznačně zpestří – můžete si vyrobit svůj vlastní meč (známe z Gothic), nebo si sepsat svůj vlastní magický svitek (zatím neznáme).

Samozřejmě že se Hrdina (stejně jako s názvem Hry není ještě o jméně hlavní postavy, i zda vůbec bude, rozhodnuto) bude vždy moci vrátit na místa, která dříve navštívil, a tam může objevit nové úkoly, nová NPC, nebo dokonce výraznou změnu lokace. Vzhledem k tomu, že svět je mnohem menší, jsou vývojáři nuceni jej udržet zajímavým po celou dobu hraní. Dočkáme se proto i několika rozdílných herních prostředí, jako jsou pouště a lesy. Jelikož se příběh odehrává na vulkanickém ostrově, daleko na jihu od civilizovaného světa, nemusíme se nudy obávat.

Se soubojovým systémem, jenž byl použit u G3, se nadále nepočítá, místo něj PB připravují zbrusu nový. Hráč se bude muset naučit používat komba a akce ve správný moment, ale podle slov Mika Hogeho nebude příliš složité se je naučit. Zbraně také projdou úpravami, a odteď je už budete muset používat chytře podle situace. V praxi to znamená, že na kamenného golema byste neměli chodit s masivním obouručákem, ale s pořádným válečným kladivem, a na nějakou ohnivou příšerku je nejlepší si vzít kouzlo z ledové magie.

Obrázky

Dosud zveřejněný obrazový materiál stojí, lidově řečeno, za starou belu. Venku je „pouze“ několik artworků a wallpaperů, které se válí tady kolem (zbytek galerie najdete na WorldofPiranha­Bytes.de) a pár videointerview. Důvodem k tomu je také to, že na Hře Piraně pracují hodně krátkou dobu a oficiálně se o ní neví ještě ani čtvrt roku. Ralf Marczinczik to komentoval slovy: „To ještě chvilku potrvá. Vypuštění polohotových věcí by projektu spíše uškodilo, protože pak člověk nemá ten dojem z konečného vzhledu.“, a nám nezbývá než mlčky přikyvovat hlavou.

Kdy to vyjde?

Piranha Bytes se snaží seč mohou, abychom se jejich dítka dočkali už v roce 2008. Doufám, že se nestane něco podobného jako s titulem, který může za jejich rozepři s JoWoodem; necelé dva roky je na podobný projekt opravdu málo.

Na úplný závěr preview máme pro vás jednu zajímavost. Série Gothic se vždy pyšnila nádherně provedenými melodiemi, které pokaždé podtrhovaly výtečnou atmosféru. Jestli se tak stane i s RPB, se můžete přesvědčit i nyní – Piranha Bytes zveřejnili k Vánocům ukázku soundtracku.

Za překlad použitých úryvků rozhovorů a několika dalších informací děkuji redakci webu hra.gothicz.net.


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Project RPB aneb Gothic jinak (0 komentářů)
© Copyright 2003 - 2017 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132