Galaxie Team
GALAXIE
Josef, úterý 19.3.2024, 3:18:12
14.4.2009
Risen (preview)

Risen (preview)

O této hře jsme vás již informovali dříve, nicméně z velké většiny to byly pouze domněnky. Teď už jen fakta…
 

Pojem Gothic ve mně vzbuzuje již poněkud nostalgický pocit. Ačkoliv je to už nějaký ten pátek, co jsem společně s bezejmenným hrdinou stanul tváří tvář Spáči, abych ho poté mohl poslat rychlíkem na onen svět, nelze na takový zážitek zkrátka zapomenout. Podobným bylo i celé druhé dobrodružství, v němž to pro změnu odnesli draci. Třetí pokračování této úžasné série mám naopak ještě pořád v živé paměti, protože tomu není tak dlouho, co spatřil světlo světa community patch 1.7. Ten již vychytal snad všechny bugy a hra se tak konečně stala naplno hratelnou.

Ano, minulost Gothicu je bezesporu pěkná, ovšem budoucnost je již velkým otazníkem. Jelikož došlo totiž k rozvázání pracovního vztahu mezi Piranha Bytes (stvořitelé G1–3) a vydavatelem Jowoodem vlastnící značku Gothic, museli kluci z PB přenechat jejich dílko Spellboundu a vytvořit svůj nový projekt. A právě tím je Risen, jenž se bude v mnoha ohledech Gothicu podobat. Mimo to, že si PB pustili pusu na špacír, jsou k dispozici obrázky a dokonce i desetiminutové gameplay záběry, které věru mnoho prozradily.

 

Trosečníkem na sopečném ostrově

Příběh Risen začne ztroskotáním lodi, na níž je nový bezejmenný hrdina, na pláži sopečného ostrova. Jelikož nebyl na palubě samozřejmě sám, jsou na pláži rozseta těla posádky. Prvním úkolem tedy bude najít přeživší. Později tedy zjistíte, že živá je jen jedna žena. Poté si musíte sehnat zbraň, přičemž možností je opravdu hodně. Další postup bude již na samotném hráči – ženu může vzít s sebou a prozkoumávat další úseky ostrova anebo ji nechá samotnou. Trošku se ale bojíme toho, aby se i ty nejbanálnější rozhodnutí nepromítli do našeho dalšího působení. Abychom zkrátka kvůli jedné zapomenuté ženě nedostali od někoho pořádný výprask.

Uveřejněné záběry z hraní mnoho vypověděly i o herním světě. Mně osobně připomínal (pominu-li tedy Gothic 3), svět ve hře Lost: Via Domus. I když půjde o středověký a brutální svět, najdou se i krásná malebná prostranství plná slunečního svitu, průzračně čisté vody a zelenkavých porostů. Nicméně podnebí má být dle všeho hodně rozmanité, ačkoliv svět má být rozlohou stejně velký jako Khorinis z Gothic 2 (tedy podstatně menší než v Gothicu 3). Tvůrci zkrátka kladou primární důraz na detailní propracovanost a kvalitu upřednostňuji před kvantitou. To je na potlesk. :-)

Co ale pocítí ostří našich mečů a seker? Draci, skřeti či trpaslíci se konat rozhodně nebudou. Řady protivníků budou tudíž tvořeny buď samotnými lidmi anebo monstry podobné červům, ptákům, vlkům, kancům, krysám a gorilám. Jsme přece na tropickém ostrově…

Podobnost jako vejce vejci

Risen bude v mnoha směrech podobný Gothicu 3. O tom nebyl pochyb již dříve a gameplay záběry to jen potvrdily. Hra nejen velmi podobně vypadá (grafika i uživatelské rozhraní), ale podobně se bude i ovládat, přičemž soubojový systém bude ze značné části zachován. To je dobře, neboť na rozdíl od Oblivionu byl svěží, zábavný a zajímavý. Ovládání luku či kuše nedozná změn, nicméně co se magie týče, jsou tvůrci poněkud tajnůstkářští. Evidentně tedy v tomto směru přijdou inovace. Systém kouzlení už je prý hotový. Nu, necháme se překvapit…

Atmosféra je skloňovaná ve spojitosti s Risen snad ve všech pádech. Už teď se nemůžeme dočkat na temné ladění, čemuž razantně dopomůže fakt, že 40 % herního času strávíme v kobkách, nebo v dungeonech, chcete-li. Tam na nás čeká mnoho různorodých pastí, které mají být opravdu hodně promyšlené.

 

Technická stránka

Grafika nás přímo uchvátila, ostatně i Gothic 3 se v tomto směru mohl (a ještě pořád může) chlubit úspěchem. Však se sami koukněte na již tolikrát zmiňované záběry. I zvukově by hra neměla nikterak ztrácet. Nejenže se hudba bude měnit podle toho, zda jsme v boji či nikoliv, ale nabídne mnohem více. Veškeré dialogy budou rovněž nadabovány, což ve značné míře posílí atmosféru.

Risen zatím tedy vypadá k světu a ačkoliv je hotovo 60 % hry, již se dá obstojně hrát, ba dokonce i dohrát… Rozhodně jde o jedno z největších překvapení tohoto roku. A kdy si jej zahrajeme? Podle všeho již na konci tohoto roku. Někteří odhadují již září, nicméně spíš to vidíme až na listopad či začátek prosince.

Risen
Žánr RPG
Platforma PC
Výrobce Piranha Bytes
Vydavatel Deep Silver
Vydavatel v ČR Neznámý
Oficiální stránky risen.deepsil­ver.com
Datum vydání konec 2009
Těšíme se na nový svět, nový příběh a zcela nové dobrodružství od tvůrců série Gothic
Bojíme se že se Piraně ze svých chyb nepoučí a budou je opakovat
Index očekávání 95%

pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Risen (preview) (0 komentářů)
© Copyright 2003 - 2024 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132