Z Tropické bouře se tak stává příjemná eRková trvalka, která padá velice mírně a sebejistě míří přes sto milionovou hranici. Podle všeho zaslouženě. Recenze jsou pozitivní a dokonce to vypadá, že Tom Cruise vyhraje v soutěži cameo roku – kdo by to byl do něj a jeho umírající kariéry řekl. To Vinu Dieselovi by ani scientologie nepomohla odvrátit katastrofální propadák jeho nejnovější sci-fi Babylon A.D. Foxové se svojí 70 milionovou sci-fi z nedaleké budoucnocnosti naložili prachbídně a když i režisér filmu pár dní před premiérou přizná, že je to vlastně hovadina a že ho nenechali natočit jediný záběr podle jeho, máte problém. Ten umocnil i populární server Rotten Tomatoes, který sbírá recenze amerického tisku – 4 % pozitivních recenzí rozhodně nejsou dobrá vizitka. To se pak není čemu divit, že si Babylon A.D. připsal na konto jen slaboučký – ani ne 10 milionový – první víkend. Foxové tak můžou smutnit. Jako jediní nedokázali za letošní léto vyprodukovat nějaký blockbuster a do konce roku žádné velké komerční jistoty nemají. Max Payne sice trailery láká seč mu síly stačí, ale videoherní adaptace zatím žádné výrazné úspěchy neslavily. Foxům tak nezbývá nic jiného, než Babylon A.D. zařadit k propadákům a doufat v lepší zítřky.
Naopak právě ty lepší zítřky aktuálně zažívá Batman. Před pár lety jeho restart v kinech nijak nezaválel a nakonec byl rád, že zaplatil svůj rozpočet. U Warnerů však byly spokojeni a udělali jedno z nejlepších rozhodnutí dlouholeté historie studia. Dali totiž Christopherovi Nolanovi naprosto volnou ruku a ten naplno předvedl, co dokáže provést s jedním z nejslavnějších komiksových hrdinů. Nejen, že Nolan natočil nejlepší komiksovou adaptaci, ale taktéž dokázal jako druhý režisér v historii po Jamesovi Cameronovi stvořit snímek, který v amerických kinech vydělal půl miliardy dolarů. Zatímco Titanic zdolal i následující sto milionovou hranici, Temný rytíř podobné ambice nemá, ale už teď celosvětově vydělal takřka 3× více než díl předchozí a to má stále ještě reálnou šanci, aby vstoupil do elitního spolku miliardářů. Komedie Domácí mazlíček o bývalé playmate se překvapivě drží více než slušně a díky 42 % propadu nasypala dalších 8 milionů do celkové kasičky. Na páté místo se možná trošku překvapivě vyšplhalo drama Traitor, které startovalo už ve středu s nikterak slavnými výsledky. Skvělý páteční nárůst oproti předešlému dni ale film nakonec nakopnul o pár pater výše. Ani tak to ale není žádná sláva. K zaplacení už tak malého 22 milionového rozpočtu v amerických kinech totiž rozhodně nedojde – producenti budou rádi, když film tuto částku o chlup překoná, natož aby do celkové kasičky přisypal dvakrát tolik.
Na šesté místo spadla novinka minulého týdne
– béčková jízda Paula W.S Andersona Rallye smrti. Na
film podobného ražení celkem slušný 50% propad, který
však tvůrcům udělá jen pramalou radost vzhledem
k tomu, že má film druhý víkend od premiéry na kontě
sotva polovinu rozpočtu, tudíž i čtvrtinu toho, co by
potřeboval k černým číslům. Na ty může zapomenout
i další novinka tohoto týdne – další rádoby
parodie Disaster movie, ve které to schytal i Iron Man,
Temný rytíř nebo Hancock, tedy ty nejvíc úspěšné
filmy, které se však v parodickém hromadném balení
nezmohli na víc jak 6 milionů. Doufejme, že to konečně
zastaví autorské duo Jason Friedberg
& Aaron Seltzer, které na nás v posledních
měsících valí jeden ….movie za druhým. Mamma
Mia! je muzikálový hit jaký tu nebyl už léta,
o čemž vypovídá nejen dosavadních 338 milionů na
celosvětovém kontě, ale také drobný nárůst ve
víkendových tržbách, který aktuálně předvedla.
I díky němu se přehoupla přes 130 milionů
v zámořských kinech a definitivně tak potvrdila pozici
nejúspěšnějšího filmu Meryl Streepové. Na dalších
místech si Apattowovi zhulenci podali Woodyho Allana,
který však může být spokojený, jelikož jeho Vicky
Cristina Barcelona vykazuje jen zanedbatelné propady. Řady
letošních propadáků pak rozšířily i dvě komedie
– College a Hamlet 2, které dojely na velkou konkurenci.
Do osmi kin pak vstoupil i jeden z nejúspěšnějších
českých filmů posledních let Obsluhoval jsem anglického
krále a nevedl si vůbec zle. S průměrem na kino kolem
6 tisíc dolarů se stal dokonce druhým
nejúspěšnějším ze všech filmů, které se tento
víkend v kinech vyskytovaly.
Pořadí | Název filmu | Tržby za víkend | Tržby celkově |
---|---|---|---|
1 | Tropická bouře | $11,500,000 | $83,834,000 |
2 | Babylon A.D. | $9,700,000 | $9,700,000 |
3 | Temný rytíř | $8,750,000 | $502,421,000 |
4 | Domácí mazlíček | $8,300,000 | $27,851,000 |
5 | Traitor | $7,900,000 | $9,401,000 |
6 | Rallye smrti | $6,228,000 | $23,078,000 |
7 | Disaster Movie | $6,170,000 | $6,170,000 |
8 | Mamma Mia! | $4,418,000 | $131,509,000 |
9 | Pineapple express | $3,390,000 | $79,773,000 |
10 | Vicky Cristina Barcelona | $3,003,000 | $12,787,000 |
V Americe bylo pondělí ve znamení svátku práce, a tak se započítával i prodloužený čtyř denní víkend. Jeho výsledky naleznete zde.
Příští víkend dorazí do kin další potenciální propadák, který může zachránit snad už jen dosluhující star power Nicolase Cage. Řeč je o remaku vlastního Hongkongského filmu, kterým se opět snaží v USA prorazit bratři Pangové. Originálním názvem Bangkok Dangerous, český distributor se však nakonec rozhodl pro Nebezpečný cíl když z původního (a nesmírně debilního) Objednávka: Smrt sešlo. Film však nepředcházely skoro žádné trailery a když už se o něm někde mluví, tak v souvislosti se stále více přehrávajícím a rádoby drsným Cagem. Z tohohle druhé Wanted rozhodně nekouká. Ale kdo ví.