Galaxie Team
GALAXIE
Vendelín, pátek 20.10.2017, 10:53:10
22.3.2008
Megarecenze: Zaklínač (The Witcher)

Megarecenze: Zaklínač (The Witcher)

A je to tady! Po všech Dungeon Siegech, Titan Questech a další havěti tady máme nového a pořádného konkurenta Diabla 2. Počkat... Konkurenta nebo pokořitele?
 

Nepoměrně velká hlava sedící na krátkém krku byla zarostlá rozcuchanou změtí ryšavých vlasů. Oči jí svítily ve tmě jako dva karbunkuly. Striga se zastavila a upřela zrak na člověka. Pak otevřela tlamu, jako by se chtěla pochlubit řadami bílých a špičatých zubů, načež čelisti sklapla se zvukem připomínajícím zavření železné truhlice. A pak najednou, bez rozběhu, skočila a začala se na zaklínače sápat zkrvavenými drápy.

Geralt uskočil, zavířil v rychlé piruetě, striga se o něho otřela, také se roztočila, ale její spáry rozčísly jen vzduch. Nezapotácela se, ale opět zaútočila – okamžitě, z otáčky. Její zuby klaply těsně vedle Getaltovy hrudi. Riv uskočil na druhou stranu, třikrát změnil směr otáčení ve vířivé piruetě, čímž strigu zmátl. Při odskoku ji silně, třebaže bez rozmachu, udeřil do spánku stříbrnými trny, vsazenými do svrchní strany rukavice.

Úryvek použit z knihy Zaklínač I: Poslední přání, kterou v roce 1999 vydalo nakladatelství Leonardo.

Souboj mezi Geraltem a strigou příjemně začal naši megarecenzi. Nedá-li vám tento souboj spát a chcete se dozvědět, kdo z něj vyvázne s nejmenším počtem šrámů a zranění, podívejte se na úvodní video hry kopírující závěrečnou část povídky Zaklínač, ze které je ukázka použita (naleznete na konci recenze). Také existuje mnohem lepší řešení, a to zajít si do knihkupectví a koupit si všechny díly Ságy o Zaklínači i knihy s povídkami. Při hraní vám to ale nikterak nepomůže, to abyste neběželi do obchodu zbytečně kvůli tomu, že jsem vám řekl, že bez nich daleko nedojdete.

Diablovky na PC zažívají úpadek. Možná jste si toho všimli, možná ne, ale na skutečnosti tím stejně nic nezměníte. Nejeden z vás (i nás) by řekl, že po takovém úspěchu Lord of Destruction v roce 2001 oznámí Blizzard maximálně do dvou let práce na třetím dílu. Jenže místo toho přišel World of Warcraft a oživení Starcraftu. Málo toho není, ale diablisté se nudí (nebo paří WoW).

Před pár lety, když se Blizzard stále ne a ne rozhodnout, zda chce v akčních RPG pokračovat, přichází softwarový velikán Microsoft s Dungeon Siege. Podle názvu se zdálo, že chtějí prorazit s reinkarnací některého RPG ze staré školy, tzv. „dungeonů“. Nespočet lidí by za takovou hru i vraždilo, ale po vydání DS se ukázalo, že jde o průměrnou rubačku s prvky RPG a nemožností volného pohybu, jak jej známe například z Gothicu. Navzdory tomu vyšel o něco později datadisk Legends of Aranna, který bohužel také ničím nenadchl, ale na druhou stranu ani neurazil. Od zatím posledního druhého dílu už uplynulo mnoho vody, Microsoft však stále nic. Asi na ně Blizzard přenesl nějakou nemoc – dva díly a dost!

Poslední ze známých diablovek, Titan Quest, má na kontě zatím (a vypadá to, že to tak i zůstane) jeden díl spolu s datadiskem Immortal Throne. TQ je rozhodně zajímavý počin, ale po jeho vydání se na poli akčních RPG nic zásadního ani zajímavého nestalo. Až na konverzi děl mistra polské fantasy, pana Andrzeje Sapkowského, na PC a mobilní telefony.

Když už se tak šťouráme v historii… pan Sapkowski hře zpočátku vůbec nevěřil a nechtěl s ní být nějak spojován. Ani se mu není co divit, když film i seriál neutržily nic než posměch a urážky. Když se o nějaký čas později šel podívat do „rudých“ studií CD Projektu, velmi mile jej hra potěšila. To ale nevěděl, že největší překvapení jej teprve čeká. O Zaklínače se začaly zajímat i přední americké magazíny a pochopitelně narazili na zmínku „podle novel a příběhů Andrzeje Sapkowského“. Žurnalisté se pochopitelně zajímali o ony knihy, ale anglické verze nenašli a polsky neuměli. To by v tom byl čert, aby si některé knižní vydavatelství nevšimlo humbuku, který vznikl kolem této prvotiny CD Projektu. Všechny povídky i novely, tak moc uznávané v České i Slovenské republice, Rusku a vůbec většině východních zemích, si nyní budou moci přečíst i naši anglicky mluvící sousedé.

Dost bylo ale chození kolem horké kaše, dost bylo plků a keců kolem. Vás stejně zajímá, jak se Zaklínač povedl. A já vám to řeknu… za chvíli.

Na příběhu nepracoval sám Sapkowski, ale jiní polští fantasy autoři a Sapkowski jen vše odsouhlasil. Na výsledku to ale není vůbec znát a rozhodně se nejedná o nějaký béčkový příběh zabývající se záchranou světa. Geralt se zraněný probouzí v temném lese. Naštěstí jej najdou přátelé zaklínači a odvezou jej do pevnosti, kde začal. Kaer Morhen je baštou zaklínačů, místem, kam odvádí děti určené Zákonem Překvapení, jehož znění je „Dáš mi to, co najdeš po svém příchodu domů, ale o čem zatím nevíš, že máš.“ Před léty tady byl Geralt trénován a vyučován, a tak se přímo hodí k rozběhnutí nového začátku. Bohužel, krátce po jeho zotavení na pevnost zaútočí bandité v čele s mocným mágem a arcipadouchem Magistrem. S pomocí vašich kamarádů se vám podaří pozabíjet obyčejné patolízaly, ale stejně to nedopadne dobře. Mág i Magistr z pevnosti uprchnou s kapsami naplněnými tajnými zaklínačskými elixíry. Vstupujete do světa, který neznáte, do světa, který nezná ani Geralt, jelikož trpí po zotavení amnézií, do světa, který je vším, jen ne tuli tuli.

CD Projekt nechtěl pracovat na dalším tuctovém projektu, a proto se snažil vymyslet nějaké řešení, kterým by mohl okořenit hratelnost. Diablo, také nazývané král RPG, má pro mě absolutně nevyhovující systém soubojů. Jediné, co stačí, je 10 náhradních myší a aspoň jeden náhradní ukazováček, protože klikat budete dokud neumřete. Zaklínač ale takový není.

Na hru se sice díváte z hodně podobného úhlu jako tomu bylo u Diabla a soubojový systém stále hojně využívá hlodavce, nicméně taková hrůza to rozhodně není (diablisté prominou). Vše závisí na vámi zvolené úrovni obtížnosti. U té nejlehčí máte k dispozici pomocný kurzor. Kliknete na nepřítele – kurzor ve tvaru meče zšedne a přeškrtne se. V tuto chvíli čekáte, až se kolem kurzoru objeví plameny. To je přesně ta chvíle, kdy máte myš zmáčknout podruhé. Když se do správného okamžiku netrefíte, Geralt zaváhá, udělá chybu a vypadne z rytmu, čímž se odkryje a poskytne tak svým nepřátelům vhodnou příležitost k protiútoku. To byla ale jednoduchá obtížnost, když si nastavíte těžší, už žádný kurzor nebude a jediné, podle čeho se dá orientovat, jsou Geraltovy pohyby na obrazovce. Trochu složitější a náročnější na nervy, ale dá se na zvyknout.

Obtížnost souboje závisí také na výběru zbraně. Po úspěšném absolvování zaklínačského výcviku obdrží čerstvě jmenovaní „pobíječi nestvůr“ dva meče. Jeden je obyčejný ocelový, ten druhý zase stříbrný. Ocelový se hodí k pobíjení všemožných lapků, zlodějů a dalších lidí, zatímco stříbrný je jako stvořený na zabíjení všech monster a zrůd magické povahy, ale pro souboje s opancéřovanými rytíři se přece jen jedná o příliš měkký kov.

Ani tady ale taktizování nekončí. Bojujete-li s více nepřáteli najednou, určitě bojujete jinak než kdyby proti vám stál pořádně tuhý boss. Na výběr jsou tři styly boje – rychlý, silný a hromadný. Rychlý styl je sice slabý a mnoho poškození nezpůsobí, ale jeho výhodou je to, že protivník prakticky nemá šanci se útoku vyhnout. Silný styl je přesný opak; Geralt kolem sebe rozdává rány „jako když kopne bejk“, ale mnohokrát se mu stane, že protivník uskočí a on se tak netrefí. Hromadný styl je vhodný pro boj s více nepřáteli. Geralt mlátí kolem sebe hlava nehlava, i když jeho rány nejsou nijak zvlášť silné.

Co dělat když se vám nelíbí meče? Zaklínač, milí čtenáři, je slovo odvozené od slovesa zaklínat. Asi už víte, kam tím mířím, ale má to jeden háček – zaklínat neznamená totiž to samé, co třeba čarovat nebo kouzlit. Kouzla se zde nazývají znamení a jejich počet nepřesáhl počet prstů na jedné ruce zdravého člověka. Ano, ubohých pět znamení. I když… vezmeme-li to kolem a kolem, tak jich pan Sapkowski stejně víc nepotřeboval. Znamení Aard odhodí vašeho oponenta o pěkných pár metrů od vás, což se hodí zejména, když potřebujete vyhojit své rány. Quen kolem vás vytvoří štít, kterým nic nepronikne, a proto je neocenitelný při souboji se skupinkou nepřátel s luky a šípy. Igni je obyčejné útočné znamení, ve většině ostatních her známé jako fireball. Axie působí na mysl protivníků a ti poté chvíli bojují na vaší straně. Poslední znamení se jmenuje Yrden a není ničím jiným než pastí. V podstatě funguje jako nášlapná mina – přiblíží-li se někdo, dostane ránu.

Co se týče bojových schopností, probrali jsme vše, co se dalo. Žádné nové meče nebudou, vědmáckých znamení by také mohlo být více a nakonec asi nejtěžší rána pro všechny lovce – Geralt nepoužívá luky.

Zaklínači jsou mimo svá znamení známí také díky svým utrejchům a dryákům. Vlastně, když by zaklínači nikdy nezjistili, jak použít alchymii ve svůj prospěch, nikdy by nebyli ničím jiným než obyčejnými žoldáky bez speciálních schopností. Součástí jejich výcviku je tzv. „Zkouška Trav“ (i když by se to mohlo zdát, tak se nejedná o žádné dostaveníčko narkomanů), při které jsou jim podávány jedy, které ve výsledku způsobí, že jsou vůči nim téměř imunní. A tyto jedy, které by normálního člověka na místě usmrtily, jsou Geraltovými neocenitelnými pomocníky. Absolvováním zkoušky se zaklínači stali mnohem odolnějšími, nicméně větší množství může znepříjemnit odpoledne i jim. Základními surovinami pro výrobu jakéhokoli lektvaru je buď velmi silná lihovina nebo rovnou nějaký halucinogen. Po každém vypitém flakónku stoupne hladina intoxikace v Geraltově těle, a proto si musíte dávat pozor, kolik toho vyzunknete. Když hladina intoxikace přesáhne hranici 50 procent, začne se Geraltovi zhoršovat zrak a na obrazovce se objeví rudé skvrny. Čím více vypijete, tím více rudých skvrn uvidíte a kdybyste náhodou dosáhli maximální hodnoty toxinů v těle, už se nadále nebudete muset strachovat – umřete. Jedovatých látek se nejlépe zbavíte odpočinkem, ale pokud budete potřebovat rychlejší variantu, jednu bychom měli. Speciálním odvarem intoxikaci sice okamžitě vynulujete, ale zároveň přijdete o všechny kladné účinky předchozích alchymistických experimentů.

Samotná výroba lektvarů probíhá dvěma způsoby – buď se budete řídit knihami a budete používat jen osvědčené recepty a návody, nebo se pokusíte spolehnout sami na sebe a připravíte něco nového. Výsledek pak sami okusíte, abyste zjistili, že toho rulíku, hadího jedu i slin ghůla tam bylo trochu více než by váš organismus mohl zvládnout. Nebo se na vás usměje štěstěna a mezi recepty se vám objeví jeden zbrusu nový.

Nejen lektvary živ je alchymista a u zaklínače to platí dvojnásob. Je to sice zbabělý způsob boje, který praktikují pouze „sralbotky“ a „poserové“, ale i zaklínače po čase přestane bavit. Pro tyto případy si vyrobte speciální bomby a výbušniny. Kromě toho, že vybuchnou a zraní vše ve svém okolí, mají také občas další účinek, jenž je na nějakou dobu oslepí, otráví, omráčí nebo jiným způsobem vyřadí ze hry.

Posledním výsledkem vašich alchymistických snažení mohou být potěry určené sečným zbraním. S jejich pomocí dokážete nepřátelům dát mnohem silnější rány, ale co je mnohem lepší – vše bez vlivu na toxicitu. A to se vyplatí.

Nemáte rádi rasovou diskriminaci? Dělá se vám při pohledu na useknutou ruku špatně? Pobuřuje vás odhalené dámské stehno? Hazardní hry nejsou vaším šálkem kávy? Nemáte rádi, když někdo používá výrazy jako „kurva“? Je-li majoritní počet odpovědí ano, dejte ruce od Zaklínače pryč. Pro vás ostatní – vítejte ve světě, kde se s vámi nikdo nemazlí a kde vám nikdo nedá nic zadarmo. Maximálně tak přes držku.

Násilí asi nemusím zrovna dvakrát připomínat. Když už je v nějaké hře za úkol sekat do monster, asi nikdo nečeká, že to bude podívaná pro pětileté děti. Tím násilí v této hře ale ani zdaleka nekončí. Podobně jako v našem opravdovém světě, i tady se nachází silnější jedinci, kteří si myslí, že mohou utlačovat slabší. Nezřídka tak narazíte na různé typy lynčování, vydírání, šikany, znásilňování a kdoví čeho dalšího.

Sex je další věcí, která hru dělá nepřístupnou pro mladší 18 let. Během vašich putování potkáte nespočet ženských NPC postav, se kterými se můžete vyspat (to, že má Geralt bílé vlasy, i když nemá ani 40 let, ještě neznamená, že není chlap – pozn. aut.). Za každou vámi svedenou dostanete do sbírky jednu kartu, na které se obšťastněná nachází v pěkném aktu. A k čemu to má být? Kromě dobrého pocitu z dobře odvedené práce? K ničemu.

Po večerech, když se nudíte a máte hluboko do kapsy, si můžete zajít do místní nálevny na partičku a pokusit se poslední zlaté znásobit. Hraje se jednoduchá hra kostky a odměny jsou vysoké. Stačí se jen do toho trochu dostat a můžete si raz dva vydělat mnohem více, než kdybyste celý den vybíjeli monstra.

Kdyby před vás někdo postavil dejme tomu film Já, legenda s českými titulky a českým dabingem, po které verzi byste sáhli? Jistě, není nad mateřštinu, ale je dabing opravdu lepší než titulky? Nevím jak vám, ale mě přijde lepší titulková verze. Proto mě trochu zaskočila instalace, když jsem si měl vybrat jazykovou verzi. Polsky neumím, čeština je sice krásný jazyk, ale stejně na angličtinu nedám dopustit. Tak kde se schovává? Po chvíli hledání už bylo všechno jasné – našinec si prostě anglicky nezahraje.

Česká verze je strašně rozporuplná. Místy je vynikající a za nic na světě byste ji za anglickou nevyměnili, ale přijdou chvíle, kdy se dabing bude zdát jako naprosto „zhovadilý“. K samotnému překladu nic nemám, ten se podle mého názoru povedl. Rozhovory jsou také příjemné a působí velmi realisticky a přirozeně. Kněžna na vás spustí vybranou mluvou smetánky, kdežto žebrák, se kterým se život nikdy nemazlil, začne nadávat více než leckterý dlaždič. Vše je v naprostém pořádku a zůstalo by to tak, jen kdybyste nezapnuli zvuk. Je sice skvělé, že si CD Projekt dal tu práci a zaplatil dabing, ale mohl si to klidně odpustit. Nedá se říct, že by byl celý špatný, to ne, ale čas od času prostě k dané situaci nesedí a úplně dokáže pokazit celou atmosféru. Nebo by vám přišlo normální, když by vám někdo naprosto nezaujatým a znuděným hlasem říkal: „Pojď sem ty zasraný bastarde, ať tě můžu zabít.“?

Tak, a je to za námi. Naše zaklínačská megarecenze se chýlí ke konci a nám nezbývá než rekapitulovat. Zaklínač nabízí otevřený svět, který vás pohltí. Zaklínač nabízí kvalitní a neotřelý soubojový systém a spousty způsobů, jak eliminovat nepřítele. Jediné, co mi vadilo, byl onen nešťastný dabing, ale řadíte-li se mezi fanoušky Sapkowského, neváhejte. Zaklínač za to opravdu stojí.

Název Zaklínač
Žánr akční RPG
Výrobce CD Projekt Red
Vydavatel CD Projekt
Minimum Win XP (SP2)/Win Vista, procesor 2.4 GHz, 1 GB RAM (XP), 1536 MB RAM (Vista), 128 MB grafická karta
Klady všechno kromě dabingu
Zápory nic kromě dabingu
Hodnocení 95 %

A na úplný závěr tady máme nahrávku úvodní ukázky. Enjoy.


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Zaklínač (The Witcher): Megarecenze (28 komentářů)
Ouu
Proc vsechny dobry hry musi mit tak vysoke hardware naroky =,( Bych si taky mohl kazdy tyden vylepsovat pocitac =) No nic, asi budu muset zustat u TES IV:Morrowind a na tenhle kousek zapomenout =) Minimum: 2,4 GHz procesor, 1GB RAM, no...Jak asi vypada doporucena konfigurace=)
Tom | 22.3.2008 (22:24) | E-mail | Reagovat
Re: Ouu
Mě o tom vykládej-schválně jsem na to zkusil Can You RUN It, a u všeho zelená....kromě grafiky! Proč zrovna já musím být potrestán Radeonkou 9250? Co jsem komu udělal? A pak k tomu ještě sedíte v lavici s člověkem, co všechny tyhle věci jako je Gothic 3, Assassins Creed, nebo Zaklínače rozjede, píše si o nich recenze, pardon Megarecenze, a ještě se vám směje do očí. Zabit!
Micin | 23.3.2008 (00:22) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Ouu
Souhlasim ve vsem =) Zabit =)
Tom | 23.3.2008 (00:33) | E-mail | Reagovat
Re: Re: Re: Ouu
a kdybyste mě zabili, tak co byste pak četli? :-)
piCZta | 24.3.2008 (09:08) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Ouu
Recenze od někoho lepšího?
Augustus | 24.3.2008 (14:01) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
Hlavne, ze tvoje stranka je uplne uzasna =) Jinak vubec nechapu, proc takhle urazis neci dobrovolnou praci..Kdyz se ti to nelibi, tak si zapni Bonusweb, ktery je placeny, ale kvalitativne urcite srovnatelny, a bud zticha...
Tom | 24.3.2008 (14:24) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
Kterou stránku máš na mysli?

Nevím, jak Bonusweb, ale když si budu chtít přečíst něco lepšího, tak si spustím třeba takový Escape, který je také dobrovolná práce, zadarmo a nikdo tam nemachruje.;-)

Mýlím se nebo právě tento autor musel opustit ten samý Escape kvůli nedostatečné úrovni svých textů?
Augustus | 25.3.2008 (13:23) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
Milý Auguste,
Escape je sice dobrovolná akce, je také zadarmo a možná tam i nikdo nemachruje, ale Escape jsem neopustil kvůli nedostatečné kvalitě mých textů (osobně by mě zajímalo, jak jsi na to přišel). Escape jsem opustil jen z toho důvodu, že mi přišlo, že se tam nic neděje.
piCZta | 25.3.2008 (15:21) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
Tak to se asi mýlím (já slyšel něco jiného), každopádně bys tam nezapadl ani kvalitou recenzí ani úrovní chování.
Augustus | 26.3.2008 (19:59) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
zajímavé, že za půl roku mého působení v ESC jsi neřekl ani popel a projevuješ se, až po mém přestupu
piCZta | 26.3.2008 (20:06) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
To má být urážka?
drakoun | 24.3.2008 (21:24) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
Nikoliv. Spíš stěr, nemám potřebu nikoho urážet a snažím se být velmi tolerantní. Občas mi však chování některých zdejších osob prostě nedá. A otázka typu "Co byste beze mne dělali?" od velmi průměrného recenzenta mezi ně patří.;-)
Augustus | 25.3.2008 (13:16) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
v mé zprávě z 24.3.2008 (09:08) se na konci nachází jasně viditelný smajlík a tudíž jsem předpokládál, že se nenajde nikdo, kdo by si myslel, že byla myšlena jinak než jako ironie
piCZta | 25.3.2008 (15:26) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
Bohuzel jsou mezi nami i jini... Ti, kteri nerozumi nam normalnim lidem. A pak to takhle dopada =D
Tom | 25.3.2008 (15:54) | E-mail | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
takoví lidi na světě jsou, byli i budou, ale nečekal jsem, že se také projeví ;-)
piCZta | 25.3.2008 (15:58) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
myslím, že jejich projevy zapříčinilo hlavně zavedení internetového připojení v psychiatrických léčebnách. :D
Popluh | 25.3.2008 (16:01) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
zaprvé bych tomu neříkal stěr, stěr je když ti někdo pichne vatovou tyčinku do prdele(a že bys to potřeboval) a zadruhé vážně nevím jak by to tu bez piCZty vypadalo, zatímco bez tvých keců na inteligenční úrovni hrnce na zelí(mám zrovna hlad) si to tady představit dokážu, navíc jenom degen nepochopí smajlíka na konci zprávy
Micin | 25.3.2008 (17:02) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Ouu
já se nikomu do očí nesměju ;-) já su hodný člověk a nikdy by mě nic takového nenapadlo :-)
piCZta | 24.3.2008 (09:08) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Ouu
ty se nikomu nesměješ!? :D:D:D:D....jasné a když jsem neměl net tak to bylo furt:"haha Micin nemá néet"...a to ani nemluvím o mojí grafárně, která je terčem tvého posměchu co chvíla
Micin | 24.3.2008 (18:17) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Ouu
ale tak to je něco jiného :-) to se mám fakt udržet a nesmát se radeonce 9250? :-)
piCZta | 25.3.2008 (20:24) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
ehmmm....ANO!
Micin | 25.3.2008 (21:25) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
od teďka slavnostně slibuju, že se nevysměju žádné radeonce 9250 :-)
piCZta | 25.3.2008 (21:30) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
myslím že téma smajlík na konci zprávy už tu bylo ne?
Micin | 25.3.2008 (21:50) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ouu
tak já to jen zkoušel, no... :-)
piCZta | 25.3.2008 (21:52) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Ouu
v první řadě bych chtěl říct, že morrowind byl třetím dílem a co já vím tak se trojka římsky píše trochu jinak. to jen tak pro pořádek :-) a kdybys náhodou neměl co dělat a morrowind tě omrzel, tak se můžeš podívat na první dva díly Gothicu (na to by hardware ještě stačit měl ;-)), i když nevím. jestli se zrovna tobě (jako TESařovi) bude Gothic líbit
piCZta | 24.3.2008 (09:07) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Ouu
jj jsem se splet=) Jsem tak touzil po Oblivionu, az jsem prejmenoval svuj Morrowind =) A jinak jsem Gothic taky zkousel a na TES nema... Jinak zas tak slabej hardware nemam, aby si mi doporucoval Gothic I nebo II =D Akorat ten Zaklinac uz je trochu moc...

A jeste jsme chtel podotknout, ze delsi recenzi jsem opravdu jeste nikde nevidel=) (i kdyz to mozna delaj ty obazky) dobry!
Tom | 24.3.2008 (11:22) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Re: Re: Ouu
děkuji za pochvalu; doporučoval jsem předchozí Gothicy jen proto, že jsem nevěděl, jaké PC máš a Morrowind přišel podobně HW náročný. jinak pokud bys chtěl jiné podobně staré RPG, tak vřele doporučuju Arx Fatalis - za necelé dvě stovky se bueš bavit stejně dobře jako u TES 3
piCZta | 25.3.2008 (15:30) | E-mail | Profil | Reagovat
Re: Ouu
Zas tak náročný není, když to srovnáš třeba s Crysis, nebo starým Oblivionem...
khamos | 25.3.2008 (22:00) | E-mail | Profil | Reagovat
Příspěvky vyjadřují názor jejich autorů a redakce tohoto serveru nenese odpovědnost za jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Nepřijatelné jsou hlavně urážky, vulgarismy, rasismus, nevyžádaná reklama a příspěvky, které nesouvisejí s tématem článku.
© Copyright 2003 - 2017 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132