Galaxie Team
GALAXIE
Josef, úterý 19.3.2024, 3:00:25
26.5.2008
Battlefield: Heroes (preview)

Battlefield: Heroes (preview)

Ve Švédsku se pracuje na plné obrátky - Mirror's Edge, Battlefield: Bad Company a Battlefield: Heroes. Čím nás zaujme poslední jmenovaná?
 

Existují celkem tři typy FPS multiplayerových her – Call of Duty, Battlefield a Counter-Strike. Hráči Call of Duty upřednostňují nabitou akci, hráči Battlefieldu zase týmovou spolupráci a CSkáři to mají půl na půl. Jednu věc mají ale společnou všichni tři – chce-li si nováček některou z těchto her zahrát, setká se prakticky pokaždé s posměchem od zkušenějších jedinců, jenž onu hru hrají mnohdy i déle než dvacet čtyři hodin denně. Někteří to dokáží ignorovat a hrát dál, u většiny podobných případů ale skončí DVD se hrou odložené na poličce, kde se na něj bude po zbytek doby jen prášit. Autoři Battlefield: Heroes se chtějí podobným situacím vyvarovat. Casual (=příležitostní) hráči tvoří poměrně velkou část herního osazenstva a právě na ně chtějí s Battlefiled: Heroes zaútočit. Jaké na to zvolí páky?

 

Ono se neříká nadarmo, že ty nejlepší věci jsou zadarmo

Ať už švédští DICE poslouchají Chinaski, či nikoli, jedno je jisté – minimálně se podle tohoto úryvku z písničky Zadarmo řídí. Navzdory všem kvalitám, o nichž si ještě povíme, navzdory tomu, že vydavatelem je Electronic Arts, je Battlefield: Heroes zcela zdarma a k jeho hraní postačí připojení k internetu a jednoduchá, ani ne tři minuty trvající, registrace. Není to žádný dárek herní komunitě, že vydržela ty nekonečné zástupy (ne)inovativních ročníků FIFY a NHL, EA má totiž všechno „pošéfované“ a o výdělek má již postaráno. Na oficiální stránku projektu umístili zástupy reklam, kterým se nevyhneme ani ve hře. Naštěstí tak tomu nebude přímo při hraní, jako tomu bylo u billboardů v Battlefield 2142, ale jen při načítání nové hry. Mimo reklamy spoléhají v EA i na tzv. mikroplatby. Za menší poplatek (bohužel to vypadá, že za české koruny si nic nekoupíme) dostaneme pár dalších možností, jak si upravit postavu. Nečekejte ovšem speciální schopnost jako od Supermana, to by zbouralo hlavní myšlenku hry (zaměření na casual hráče), vylepšení se budou týkat hlavního vizuálního vzezření vašeho charakteru.

 

Druhá světová trochu jinak

Že je Battlefield: Heroes jiný než ostatní multiplayerové akce, asi nemusím nijak zvlášť rozebírat. I samotný konflikt je poněkud netradiční. Sice se odehrává ve čtyřicátých letech minulého století, ale časové zasazení do tohoto určitého období slouží jen k tomu, aby autoři nemuseli vymýšlet žádné nové zbraně, vybavení, ani techniku. Střílet tak budeme z Thompsonů či M1 Garandů, jezdit zase v Shermanech a Tigerech a určitě si také zalétáme ve Spitfirech. Tady ale realita končí, zbytek vznikl v hlavách vývojářů. Dvě válčící strany sice reprezentují spojenecká, resp. nacistická vojska, nicméně prošly drobnými úpravami. A proč vlastně válčí? Jednoduše selhaly všechny diplomatické cesty při výběru místa konání olympijských her.

Po výběru strany při registraci si vyberete také povolání, tentokrát ovšem s jedním drobným rozdílem oproti minulým dílům série – v průběhu hraní si jej nebudete moci změnit. Na výběr jsou celkem tři – Gunner, Soldier a Command. Každý má svá pro i proti a nelze říct, že byste při tom či onom výběru udělali chybu. Gunnera bych doporučil těm, co tráví v posilovně více času než v posteli a práci dohromady (aneb specialista na těžké kvéry), Command je tu pro ty, kteří tráví hodiny ležením v podrostu, aniž by se vůbec hnuli (aneb výborný sniper) a konečně Soldier je taková slečinka pro všechny bez žádné výrazné specializace.

 

Move your ass if you wanna get out alive

Autoři chtějí vzít to nejlepší z předchozích dílů, a proto přepracovali multiplayerový mod Conquest, jenž byl jako jediný přítomen ve druhém dílu. Nový mod Enhanced conquest je vlastně zkombinovaný s klasickým Team Deathmatchem a výsledek působí velmi zajímavě. Na začátku každé hry mají oba týmy 50 tzv. oživovacích lístků. Když někdo zemře, odečte se příslušné straně jeden bod. Vždycky tomu tak být ale nemusí – má-li navíc nepřítel obsazená některá místa s vlajkou, odečte se více bodů (závisí na počtu získaných vlajek). Každá mapa je stavěna pro maximální počet 16 hráčů.

 

To není Battlefield, ale Team Fortress

Ano, máte pravdu a zároveň se i mýlíte. Je to Battlefield, nicméně inspiraci autoři čerpali hlavně z Team Fortress 2. Dokonce sami potvrdili, že impulsem k započnutí vývoje bylo ohlášené TF2 v roce 2006. TF2 po vydání mile překvapil a i když Battlefield do země nezadupal, získal si značnou oblibu a dodnes je velmi oblíbený. BF:H jde ve stejných šlépějích a hodně sází na komiksovou grafiku, jednoduchost a také humor. Ale ne abyste si mysleli, že DICE tvoří prachsprostý klon. Kupříkladu v BF:H se na svět díváte z pohledu třetí osoby, zatímco v TF2 se nachází pohled z vlastních očí.

Už aby to tady bylo

V EA a DICE zvolili kombinaci těch největších kalibrů. Parodii na druhou světovou jsme tady sice už několikrát měli, ale v tomto podání vypadá více než slibně. Když si k tomu připočteme stylovou komiksovou grafiku, přepracovaný multiplayer a samozřejmě hlavní klad celé hry – nezaplatíme ani halíř – vyjde nám, že vydání, jež je stanoveno na červen, bude jednou z událostí roku. A to nejen proto, že se tak stane na začátku léta, kdy her vychází poskrovnu. Mimochodem, ve stejné době vychází také konzolový bratříček s podtitulem Bad Company.


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Battlefield: Heroes (preview) (2 komentáře)
..
Abych pravdu řekl, tak se na BH těším, i když je to obšleh Team Fortrres...
PS.:Jedno preview je i na FireMag:-D
fero | 27.5.2008 (21:08) | E-mail | Profil | Reagovat
hodnoceni
Mno nemusi to bejt tak moc spatny http://www.skillzone.cz/vbtube_show.php?do=tube&tubeid=179&t=623
seqent | 12.8.2008 (16:33) | Reagovat
Příspěvky vyjadřují názor jejich autorů a redakce tohoto serveru nenese odpovědnost za jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Nepřijatelné jsou hlavně urážky, vulgarismy, rasismus, nevyžádaná reklama a příspěvky, které nesouvisejí s tématem článku.
© Copyright 2003 - 2024 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132