Galaxie Team
GALAXIE
Albert, úterý 21.11.2017, 14:43:05
6.9.2008
Risen a Gothic na Games Convention 2008

Risen a Gothic na Games Convention 2008

Dva velcí (ne-li rovnou největší) kandidáti na RPG souboj příštího roku představili na lipské výstavě první ukázky. Článek obsahuje informace o Risen, Gothic 3: Forsaken Gods a Arcania: A Gothic Tale
 

Risen
Letošní Games Convention konečně odhalila, na čem německé studio Piranha Bytes pracovalo posledních pár měsíců. Ač bylo jasné, že po rozchodu s JoWoodem vytvářejí nové RPG, které tentokrát nebude založené na jejich prapůvodní sérii, drželi většinu informací pod pokličkou. Projekt RPB, jak byla hra pracovně nazývána, konečně dostal opravdové jméno, předvedl první ukázku a také se pochlubil několika informacemi.

Skoro měsíc před začátkem Games Convention byla spuštěna teaser stránka s adresou rpb.deepsilver.com. Šest dnů jsme čekali, až se odpočítávání dostane k nule. Stalo se – Projekt RPB byl oficiálně pojmenován Risen. To ale nebylo vše, na stránce se objevilo další odpočítávání, tentokrát o délce 14 dnů. Jak si někteří spočítali, končilo přesně v den, kdy začínala německá výstava Games Convention. Tam se objevil první teaser trailer a několik informací.

 

Trailer si představíme níže, nejprve se ale podíváme na příběh. Hra začíná v noci na rozbouřeném moři. Malá kocábka s hlavním hrdinou na palubě a kolem ní obrovské vlny. Z toho nemůže vzejít nic dobrého. Lodička se převrhne, což hrdina jako zázrakem přežije. Moře jej vyplaví na sopečný ostrov, kam měl původně namířeno a kam byl také vyslán. S ostrovem není něco v pořádku – zemětřesení probíhají každým okamžikem, ze země vystupují po staletí ztracené chrámy a všude se to hemží nebezpečnými monstry, která dříve nikdo neviděl. Mezi lidmi se šíří strach.

Skupina mocných lidí (Inkvizitoři) se však rozhodla jednat a tyto události ukončit. Poslala na ostrov expedici, která má za úkol zjistit, co se děje a zabránit dalšímu pokračování. Expedice ale ztroskotala při velké bouři…

 

Jak jsem již řekl, hrdina bouři přežije a začíná se orientovat v novém světě. Inkvizitoři jsou velmi mocní, a přestože chtějí nastolit pořádek, nejsou jejich úmysly vždy čestné. Pořádek ano, ale za jakoukoli cenu. Klidně i přes mrtvoly. Je jen na hrdinovi, zda mu bude jejich politika vyhovovat a přidá se k nim. V opačném případě by jeho volba měla padnout na člověka jménem Don. Ten zvysoka kašle na všechny zákony či nařízení a jedná podle vlastního úsudku. To vše proběhne ve čtyřech kapitolách.

Teaser trailer představený na Games Convention toho nabídl celkem hodně, vezmeme-li v úvahu, že hra je ve vývoji teprve něco málo přes rok. Na druhou stranu ale byl teaser renderovaný a nejednalo se o přímé ukázky ze hry. Kromě několika menších chybiček, které se v něm našly, nás zamrzel zejména dabing, který moc neseděl na animace postav. Níže jsme pro vás vytipovali některé zajímavé scény, na kterých si můžete povšimnout menších detailů. Vážně mají všechny postavy zrzavé vlasy? A proč monstrum nemá oči? Piraně zatím sice nepotvrdily, zda budou mít neomezený inventář jako v jejich předchozí sérii či zda se inspirují v Oblivionu a inventář udělají omezený, ale tato scéna se přiklání spíše ke druhé možnosti. Dobrodruh, který si nedává moc velký pozor a šlape, kam nemá, totiž nese batoh. Že by jedna z možností, jak rozšířit kapacitu inventáře?

Risen
Žánr RPG
Platforma PC
Výrobce Piranha Bytes
Vydavatel Deep Silver
Vydavatel v ČR Neznámý
Oficiální stránky risen.deepsil­ver.com
Datum vydání 2009
Těšíme se na nový svět, nový příběh a zcela nové dobrodružství od tvůrců série Gothic
Bojíme se že se Piraně ze svých chyb nepoučí a budou je opakovat
Index očekávání 95%

Gothic 3: Forsaken Gods
Premiérově se na Games Convention představil také datadisk ke dva roky starému Gothicu 3. Doposud byly veškeré informace utajeny a JoWood mlžil. Jediné, čeho jsme se dočkali, byly první tři screenshoty a německý podtitul. Dokonce jsme ani neznali jméno vývojářského týmu, který bude mít addon na svědomí. To už teď neplatí a dlouhé čekání bylo odměněno zodpovězením většiny otázek.

JoWood se snažil utajit jméno vývojářského týmu. Proč to dělal, nevíme. Na internetu a v různých diskuzních fórech se tipovalo většinou Piranha Bytes, což ale pravda není a ostatně ani být nemohla. Piraně pracují na Risen, a i když se s JoWoodem udobřili, pravděpodobně na dalších projektech spolupracovat nebudou. Někteří také sázeli na Spellbound, který bude mít na svědomí čtvrtý díl. Ani to však není pravda. Vývojáři Forsaken Gods se stali lidé z Trine Games. Že nevíte, kdo to je? Jedná se o indické studio založené před pouhými dvěma lety. Na žádném podobném se nikdy projektu nepodíleli, jak se můžete přesvědčit z jejich portfolia na oficiálních stránkách. My se proto tak trochu bojíme, jestli se nepřecenili.

 

Příběh má spojit původní trilogii s nadcházejícím čtvrtým dílem a dostal za úkol vysvětlit, co se po válce se skřety stalo. Lidé se dočkali vítězství nad skřetími okupanty a Myrtana se vzpamatovává z dlouholeté války. Do hry vstoupíme dva roky po událostech ve třetím dílu. Lidé se navrací do svých domovů a opravují válkou poničená města. Vznikly také čtyři frakce vedené přáteli hlavního hrdiny (za kterého si mimochodem zase zahrajeme). Každá z nich chce konečný mír, ale cesty k jeho dosažení jsou rozdílné. Válečníci (Gorn a Thorus) pevně věří tomu, že mír může být nastolen jen a pouze kompletním zničením nepřítele, bývalý generál královské armády Lee chce zase vše vyřešit nenásilnou cestou. Výběr bude sice záležet zase na nás, ale ponese se v duchu Gothicu 3, tudíž naše rozhodnutí padne až v úplném konci. Herní doba datadisku se má vyšplhat na 15 až 20 hodin čistého času, což je sice v dnešní době hezké číslo, ale na tak komplexní a obrovské RPG, jakým Gothic je, by mohlo být i o něco vyšší.

Trine Games se ale nevěnují jen příběhu, který je v RPG hrách důležitý. Grafika byla sice ve své době nádherná, ale dva roky uplynuly jako voda a současné hry vypadají mnohem lépe. Forsaken Gods sice staví na původním enginu, vývojáři jej však vylepšili a přidali některé nové HDR efekty. Z dosud zveřejněných ukázek se ale o vylepšeních moc mluvit nedá.


Změn se má také dočkat soubojový systém. Přestože si na něj velké množství hráčů stěžovalo, kompletního „překopání“ se nedočkáme. Spíše jen přibudou nová komba a pohyby. Podle slov vývojářů má hrdina ovládat nějaký druh úhybného manévru, který mu značně pomůže při souboji s rychle útočícím protivníkem (vlk, kanec). Tento pohyb však umí i nepřátelé a souboje se tak mají stát mnohem zajímavějšími.

Forsaken Gods se chystá již na listopad letošního roku, přičemž se mluví o německé verzi. O anglické verzi zatím nepadla ani zmínka. Doufáme, že JoWood nechce opakovat minulost a vydávat anglickou verzi s mnohaměsíčním zpožděním, jako tomu bylo u datadisku ke druhému dílu.

Gothic 3: Forsaken Gods
Žánr RPG
Platforma PC
Výrobce Trine Games
Vydavatel JoWood
Vydavatel v ČR Neznámý
Oficiální stránky Nejsou
Datum vydání Listopad 2008
Těšíme se na to, jak vypadá svět Gothicu po válce a na krásu zrekonstruovaného hlavního města
Bojíme se nedostatečných zkušeností, které zapříčiní nedostatečnou kvalitu
Index očekávání 70%

Arcania: A Gothic Tale
Risen, Forsaken Gods i Arcania jsou ve vývoji přibližně stejnou dobu. Zatímco u Forsaken Gods bychom to chápali, protože vývojáři měli k dispozici hotovou technologii, engine a vlastně vše, co potřebovali, byl jen příběh plus drobné úpravy, tak u Risen nás předvedení traileru trochu překvapilo. U Arcanie se bohužel nic podobného nestalo a Spellbound předvedl vše, co mají hotové. Tedy vlastně nic. Prezentaci předváděli za zavřenými dveřmi, za které se dostali většinou jen němečtí reportéři. Ukázky sloužily jako demonstrace jejich nového enginu. Většina článků se tak zaměřovala na neuvěřitelně vypadající změny počasí a neskutečné detaily jako stékající voda po střechách domů při dešti.

Nějaké nové informace ale přece jen máme. Popis příběhu si můžete přečíst v našem obsáhlém preview, které naleznete zde, novinky jsou spíše takové perličky a doplnění. Bývalý bezejmenný hrdina se po všech lapáliích v Kolonii, Khorinisu i Myrtaně stal samotným králem a prakticky neomezeným vládcem. V Arcanii se s ním máme setkat tváří v tvář. Někteří se ptali – jaké jméno bude používat? Spellbound to vyřešil velmi jednoduše. Předchozí král se jmenoval Rhobar II., hrdina tedy dostává jméno Rhobar III. Ač se zdá, že válka mezi Innosem a Beliarem byla skončena poražením skřetů, není tomu tak. Bohové mezi sebou vedou stále spor, který zasahuje právě do nového světa. Na Argaanu (největší z jižních ostrovů, dějiště Arcanie) má být nalezena konečná odpověď. Do příběhu zasáhnou z velké části dvě velmi důležitá proroctví a uprchlý král Thorniar.

Teď malá odbočka. Arcanii a Gothic 3 měl propojit právě datadisk Forsaken Gods, ale podle všeho ani to nestačí. Pracovníci Spellbound proto dostali za úkol sepsat kratší příběhy, které by hráče vtáhly do hry a více osvětlily některé události. Mají být vydávány v průběhu vývoje, přičemž ten první už je na světě a dokonce i v češtině! Redaktoři fanstránky Gothicz.net si dali tu práci a první příběh pro nás přeložili. Tím to však nekončí. Jakmile bude vydán další, během pár dní se má objevit překlad. Nejnovější díly hledejte zde.

 

Zpět ale k Arcanii. V preview jsme se zmiňovali o tom, jak si JoWood chce stůj co stůj podmanit americký trh, a že kvůli tomu hodlá udělat v sérii výrazné změny. Tou největší „kosmetická“ změnou bylo přejmenování na Arcania: A Gothic Tale v Severní Americe, aby si tamější hráči nespojovali zabugovaný Gothic 3 s novým dílem. Podle všeho ale JoWood přejmenuje Gothic 4 i v Evropě, takže vlastně žádný Gothic 4 nebude. Jen Arcania: A Gothic Tale. Datum vydání je podle teaseru (omlouváme se za horší kvalitu, ale lepší zatím na internetu není) stanoveno na zimu příštího roku.

Arcania: A Gothic Tale
Žánr RPG
Platforma PC, Xbox 360, PS3
Výrobce Spellbound
Vydavatel JoWood
Vydavatel v ČR Neznámý
Oficiální stránky Nejsou
Datum vydání Zima 2009
Těšíme se na změny, které Gothic potřebuje
Bojíme se že Gothic nebude, co býval
Index očekávání 95%

Za překlad některých článků (převážně z němčiny) a poskytnutí většiny obrázků děkuji autorům serveru Gothicz.net (v případě Gothicu) a autorům serveru Risen.cz (v případě Risen).


pošli na vybrali.sme.sk

Diskuze k článku Risen a Gothic na Games Convention 2008 (0 komentářů)
Příspěvky vyjadřují názor jejich autorů a redakce tohoto serveru nenese odpovědnost za jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Nepřijatelné jsou hlavně urážky, vulgarismy, rasismus, nevyžádaná reklama a příspěvky, které nesouvisejí s tématem článku.
© Copyright 2003 - 2017 Peter Sedlařík (Galaxie) | RSS | ISSN 1801-2132